3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Bár a Malév mára összehívott rendkívüli közgyűlése megkezdte munkáját, határozathozatalra csak a február 10-i folytatólagos közgyűlésen kerül majd sor. A többségi tulajdonos ugyanis - a döntések megalapozottsága érdekében - a közgyűlés felfüggesztését indítványozta.

A közgyűlés napirendjén a légitársaság tőkehelyzetének rendezése, valamint személyi kérdések (döntés igazgatósági és felügyelőbizottsági tagok visszahívásáról és megválasztásáról) szerepelnek. Előbbinek lehetséges módja az alaptőke leszállítása, majd az alaptőke felemelése és a légitársaság alapszabályának ennek megfelelő módosítása, derül ki a cég lapunkhoz eljuttatott közleményéből.

Pénzügyi stabilitást remél a Malév

A légitársaság egyúttal üdvözli a magyar-orosz gazdasági együttműködési kormányközi bizottság társelnöki találkozóját követő bejelentést, miszerint a Malév közvetett tulajdonosa az orosz állami Vnyesekonombank lesz (a pénzintézet a távozó orosz üzletember, Borisz Abramovics részesedését veszi majd át - a szerk.), az üzemeltetés pedig az Aeroflottal partnerségben történik a jövőben. Ez a Malév számára – tőkeerős tulajdonosi háttérrel – hosszú távon pénzügyi stabilitást jelent, állítja a közlemény.

Orosz lapértesülések szerint a szakmai irányítást átvevő Aeroflot Seremetyevo moszkvai repülőtérre viszi majd vissza a Malévet - amely csak nemrég helyezte át moszkvai bázisát az újjáépített Domogyedovóra -, és új járatokat jelöl ki a magyar légitársaságnak nem csupán Moszkva vonatkozásában, hanem  Oroszország területén más célpontok, valamint a Távol-Kelet, így Kína felé. Szakértők azt is kiemelik, hogy a Malév-üzlet ugródeszkát jelent majd az Aeroflotnak Európába.

A közlemény hangsúlyozza, hogy a közvetett tulajdonosváltás révén a légitársaság tulajdonosi struktúrája nem módosul, változás a Malév 99,95 százalékos főtulajdonosán, az AirBridge Zrt.-n belül történik. Ez azonban a Malév magyar nemzeti légitársasági és európai uniós közösségi légifuvarozói státuszát, valamint oneworld tagságát nem érinti. A légitársaság két éve csatlakozott a szövetséghez, amely megengedi az együttműködést tagjainak a szövetségen kívüli légicégekkel, emeli ki a közlemény. (Az Aeroflot a rivális szövetség, a SkyTeam tagja - a szerk.)

Kisegíti az állam a Malévet

A Malév tőkehelyzetének rendezése azért is sürgető, mert a légitársaság bevallottan nehéz anyagi helyzetben van, 2008 végi adatok szerint mintegy négymilliárd forint lejárt adósságot görget maga előtt. Ezzel összefüggésben az mfor.hu értesülései szerint a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. - a tervek szerint - megvásárolja a Malév földi kiszolgáló leánycégét, és vételárelőlegként 2,2 milliárd forintot juttat a légitársaságnak. Emellett az MNV Zrt. közvetve plusz 2,2 millió euróval (mintegy 630 millió forinttal) segíti a légitársaságot azáltal, hogy - tulajdonosi kölcsön formájában - ideiglenesen átvállalja a Malév Vagyonkezelő Kft.-vel szemben fennálló tartozását.

A tulajdonosi kölcsön folyósításáról szóló hírt korábban az MNV Zrt. közölte lapunkkal, a földi kiszolgáló leánycég tervezett eladásáról szóló információnkat kérdésünkre eddig sem a Pénzügyminisztérium, sem az MNV Zrt., sem a Malév Zrt. nem kommentálta.     

Menedzsment Fórum    

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!