Vezérlő alapelvek
A Vezérlő Alapelvek nem szabályok vagy instrukciók, sokkal inkább iránymutató gondolatok, melyek a helyes és sikeres eligazodást és fókuszálást segítik. A résztevők ilyenkor nem a helyes válaszokat, hanem a helyes kérdéseket célozzák, ezáltal pedig olyan iránymutatások megfogalmazására vállalkoznak, melyek a vállalat kollektív értékeiből, identitásából és a szervezeti törekvésekből fakadnak.
A programot követő visszacsatoláson a vezetők a céges legózást motiváló és tanulságos két napnak minősítették. Ahogyan egyikőjük fogalmazott: "a játék, mint eszköz, más miliőt teremtett, elvette a hagyományos, "morogva" stratégiaalkotó jelleget, és egy felszabadult, jó hangulatú alkotó légkört teremtett." Más azt hangsúlyozta, hogy "a legózás olyan gondolatokat ébresztett, melyek teljesen új megvilágításba helyezték a vállalatot és az egyén lehetőségeit. Meglepetés volt, a közös együttlétet meghatározó stílus. Azt hiszem ettől kezdve kicsit másként fogok ránézni ezekre a "kis kockákra".
A LEGO SERIOUS PLAY metodikával kapcsolatos további információk:
Új sikerkritériumok a vezetőképzésben - hogyan készüljünk a káosz-korra?
LEGO tréning Magyarországon - a szervezetfejlesztés új dimenziói
Hivatalos magyarországi LEGO SERIOUS PLAY oldal:
www.iqc.hu/lego
(x)
Felkészülni a regionális vezetői szerepre - LEGO® SERIOUS PLAY™ esettanulmány - 1.
A LEGO elemek használatára alapozott SERIOUS PLAY vezetés- és szervezet-fejlesztő metodikát 2002-es megjelenése óta többek között olyan elismert üzleti szervezetek alkalmazták, mint a Daimler-Chrysler, a Varta Battery, az Orange, a ROTO, a NOKIA, a Roche, a Tetra Pak vagy az Alcatel. A módszertan hatékony-ságát igazolja, hogy a tanácsadói piac prémium szegmensébe pozícionált szol-gáltatás iparágtól függetlenül nagy népszerűségnek örvend. 2003. nyarától a Magyarországon működő vállalatok is tesztelhetik ezt az újfajta megközelítést. A LEGO SERIOUS PLAY hazai partnerének egyik vezérreferenciája egy multi-nacionális építőipari beszállító magyar felsővezetése. A feladat nem kevesebb volt, mint az értékesítési szervezet felkészítése a délkelet-európai kereskedelmi expanzióra, valamint a regionális menedzsment szerepek felvállalására.