A sort az ékszergyártó olasz Bulgari kezdte, amely 21 százalékkal bővülő nyereségről számolt be. A római cég a forgalom évi 10-12 százalékos emelkedését várja a következő három-négy évben. Az ötven csúcsmárkával - köztük a Givenchy divatcikkekkel és a Veuve Cliquot pezsgőkel - büszkélkedő francia LVMH a tavalyi 15 millió eurós vesztesége után az idén 76 milliós üzemi eredményt ért el. A felívelő trend alighanem tartós lesz.
A luxuskategóriájú órák iránti kereslet olyannyira megnőtt, hogy várólisták alakultak ki, különösen az Omega, a Blancpain és a Breguet márkák népszerűek. A többek között a Cartier ékszereket, az IWC órákat, valamint a Dunhill divatcikkeket jegyző Richemont-csoportnál az elemzők 11 százalékos féléves növekedést vártak, ám a legfrissebb adatok ezt is meghaladják.
A luxuskozmetikumok hazai piacán működő cégek az elmúlt két-három évben átlagban két számjegyű növekedést produkáltak, szemben a nyugat-európai 4-6 százalékos éves növekedéssel. A Marionnaud Parfumeries a tavalyi évben 8,6 százalékos forgalomnövekedést ért el a francia piacon, míg a cseh, lengyel, szlovák és magyar piac 24 százalékkal bővült ugyanezen idő alatt. Stagnál viszont a hazai luxusékszerpiac, mely idén a 2003-as évhez hasonló forgalmat ért el, derül ki a Világgazdaság cikkéből.
Fellendülőben a luxuskozmetikumok hazai piaca
A nyugati luxuscikkgyártó cégek egymás után jelentik be kedvező féléves eredményeiket, írja a Frankfurter Allgemeine Zeitung nyomán a Világgazdaság. Itthon a luxusékszerek forgalma stagnál, szemben a kozmetikumok egyre bővülő piacával.