4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Bár az MFB irányításával megmentési tervet dolgoznak ki a likviditási válságban lévő Transelektro számára, a bankok a további hiteleket Székely távozásához köthetik. A tárgyalások a héten mind a gazdasági tárcával, mind a pénzintézetekkel folytatódnak, derül ki az mfor.hu körképéből.

A Népszabadság úgy tudja, a több tízmilliárd forint elvesztését kockáztató pénzintézetek várhatóan a jelenlegi tulajdonosok, elsősorban Székely Péter távozásához kötik a cégbirodalom újabb megsegítését. A kormányzati döntésre váró Magyar Fejlesztési Bank (MFB) és az Eximbank mintegy húszmilliárd, a kereskedelmi bankok (köztük az OTP, az IEB, az MKB, a Raiffeisen és az Erste) szintén húszmilliárd forint hitelt nyújtott eddig a csoportnak.

Mint ismert, Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter pénteken fogadta Székely Pétert, a Transelektro Csoport elnökét. A tárgyalás témái között szerepelt a cégcsoport piaci helyzete és versenyképességi kilátásai. Emellett áttekintették, milyen okok vezettek a csoport pénzügyi problémáihoz.

Ábrahám Gergely szóvivő elmondta: a gazdasági és közlekedési tárca minden olyan segítséget megad a Transelektro Csoportnak, amely összhangban van az Európai Unió versenyjogával és a tulajdonosok, főként az MFB érdekeivel - mondta pénteken.

A Transelektro szerint az "átmeneti likviditási-finanszírozási válságot" olyan tényezők idézték elő, mint az utóbbi években rendkívül erős forint, a magas kamatlábak, a világpiacon jelentősen megemelkedett alapanyagárak, a magyarországi körbetartozások, a magyar tulajdonú cégekre jellemző tőkehiány és az ipari csoporton belüli vezetői hiányosságok, derül ki az mfor.hu-hoz eljuttatott közleményből.

[ajanlo=1176][igazitas=left/]Kóka leszögezte: a gazdasági tárca a magyar ipari kultúra védelmén és az iparpolitikai célokon kívül segít megtartani a csoport több ezer alkalmazottjának munkahelyét is. A miniszter egy reorganizációs, finanszírozási terv elkészítését várja a tulajdonosoktól, és ehhez szakmai, illetve anyagi segítséget ad: a terv elkészítésének költségeit a tárca és háttérintézményei állják.

Kóka független szakértői véleményeket is kér a vállalatcsoport helyzetéről és hosszú távú üzleti kilátásairól. A tárgyalások a jövő héten folytatódnak.

A Transelektro tájékoztatása szerint a kialakult helyzet megoldására nem csak a kormány, hanem az APEH, az MFB és a kereskedelmi bankok képviselőivel is folytatnak tárgyalásokat. A tulajdonosok ezeken megerősítették, hogy készek a megoldáshoz a maguk részéről is jelentősen hozzájárulni.

Sajtóértesülések alapján a csoport szállítók felé fennálló lejárt tartozásai mintegy 5 milliárd forintot tesznek ki. A Transelektro szerint a szállítói tartozások és a vevői követelések azonos nagyságrendűek.

Mint ismert, az egyik legnehezebb helyzetbe a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. (GTK) került, amely ellen tavaly felszámolási eljárást kezdeményezett a Horváth Ipari Karbantartó Kft. A társaságnak végül sikerült rendezni közel 17 millió forintos adósságát.

[ajanlo=1373][igazitas=right/]Egyes információk szerint a mostani krízis a GTK MÁV-tendert nyert Stadlerrel fennálló kapcsolatát is veszélyezteti. A Népszabadság úgy tudja: amennyiben a magyar cég a svájci társaság által határidőül szabott február 28-ig nem tudja bevásárolni magát - mintegy egymilliárd forintos költséggel - a vonatok gyártásához szükséges MÁV Északi Járműjavító Kft. tulajdonosai közé, akkor eleshet a tenderhez kapcsolódó 7,5 milliárd forintos megrendeléstől.

Céges közlés szerint az ipari csoport éves árbevétele 30-35 milliárd forint körül mozog, ennek 60-70 százaléka exportból származik. Mintegy 2000 főt foglalkoztat, a mögötte lévő beszállítói körben pedig 5-6000 ember talál munkát.

A Transelektro úgy véli: tevékenységük bővül, rendelésállományuk belföldön és külföldön is növekszik, így forgalom tekintetében komoly növekedési potenciállal rendelkeznek.

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
A bankoktól vár védelmet a Transelektro
Lecserélik a Ganz Transelektro vezetőségét
Újabb vezércserékről döntöttek a Transelektro Csoportnál
Székely: még egy évig várnunk kell a Stadler-vonatokra

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!