3p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A spanyol Ferrovial építési és szolgáltató vállalatcsoport jelezte szándékát a BAA felvásárlására. Ám a brit cég vezetése nyugalomra intette és burkoltan egy esetleges ellenséges felvásárlási próbálkozás elvetésére ösztönözte részvényeseit.

A BAA részvénye a Londoni Értéktőzsde (LSE) csütörtöki kereskedésében az előző napi meredek megugrásnál kisebb mértékben, de még mindig jelentősen tovább drágult az akvizíciós érdeklődés hírére. Ám a cég a befektetőknek kiadott hivatalos közleményében "erősen" azt tanácsolta, hogy a részvényesek "tartózkodjanak bármilyen akciótól a jelen időszakban", mivel a BAA-hez egyelőre semmilyen közvetlen megkeresés nem futott be a Ferrovial részéről.

A BAA cégvezetése utalást tett arra, hogy nem pártolja az esetleges akvizíciót, mondván: az igazgatótanács "bizakodó" a cég üzleti jövőjével kapcsolatban, a vállalatnak "egyedülálló" portfoliója van "világklasszis" repülőterekből, egyebek mellett Magyarországon, és ezeknek a fejlesztése, amit "a helyi kormányok is támogatnak", komoly lehetőséget jelent a cégcsoportnak.

A londoni közlemény - burkoltan a Ferrovial esetleges ellenséges próbálkozásának elvetésére ösztökélve a befektetőket - azt írta: a BAA jó helyzetben van ahhoz, hogy bővülő vagyonportfoliója révén továbbra is jelentős hasznot hajtson részvényeseinek.

A csütörtöki Financial Times szerint ugyanakkor a BAA-t az állam már nem védi az esetleges átvételtől, mivel az 1987-es privatizáció után a brit kormány kezében hagyott aranyrészvényt - vagyis az állami vétójogot - már két éve megszüntették, és a BAA néhány hét alatt "ragadozóból prédává vált". A londoni üzleti lap szerint azonban a BAA-re érkező bármilyen átvételi ajánlat továbbra is "érzékeny ügy lenne", mivel a céget továbbra is a brit repülőtéri kapacitás jelentős bővítését célzó kormányzati tervek fő végrehajtójának tekintik, elsősorban Dél-Kelet-Angliában.

A BAA már építi a londoni Heathrow repülőtér 4,2 milliárd angol font (1600 milliárd forint) költségvetéssel készülő ötödik terminálját, és most készíti elő a szintén londoni Stansted repülőtér egyébként súlyosan vitatott, 2,7 milliárd fontosra tervezett bővítését, amivel e légikikötő kapacitása a kétszeresére nőne. A Financial Times szerint vannak ugyan szórványos próbálkozások egyes légitársaságok és parlamenti képviselők részéről a BAA londoni repülőtér-üzemeltetői monopóliumának megtörésére, de ezeket a kormány minden esetben keményen visszaveri.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!