A Maxim azon brit magazinok közé tartozik, amely alapvetően nőkről, sportról és idióta viccekről szól. A kínai verzió megegyezik az amerikai kiadással, közölte a Dennis Publishing. 'A férfiak mindenhol egyformák' - hangzik a kiadó nyilatkozata - 'alapvetően hasonló módon élik az életüket, és hasonló dolgok iránt érdeklődnek.'
A Maxim két eltérő dialektusban, közép-kínai és hongkongi nyelvjárásban is megjelenik az ázsiai országban, összesen 180 ezres példányszámban.
A Maxim kiemelkedően sikeres a férfimagazinok között, az USÁ-ban a tizenharmadik legolvasottabb sajtótermék volt a tavalyi évben. A Dennis Publishing részéről csak a terjesztés nehézségeivel kapcsolatban vannak aggodalmak a kínai megjelenés kapcsán, az ország hatalmas méretei miatt.
A Maxim tervezi megjelenését emellett Kelet-Európában, Thaiföldön és Szingapúrban is.
Számos vállalat megcélozta a hatalmas fogyasztói tömeget jelentő Kínát. Idetartozik a Volkswagen, amely kapacitásgondokkal küszködik, hogy a 74 százalékkal növekedő kínai autópiacon megtartsa pozícióját.
Ázsia felé fordultak a mobilcégek is
Az alacsony mobilpenetráció mind a vezetékes, mind a mobil távközlés terén óriási lehetőségeket tartogat Kínában és Indiában. Szintén Kínába tartanak a japán termelővállalatok. Az ázsiai országba vonul továbbá az IBM is, mely 4730 programozói munkahelyet létesít itt, illetve a másik jelentős outsourcing központnak számító Indiában.
A Kínát megcélzó világcégek hosszú sorába tartozik a Yahoo is, mely a legnagyobb helyi keresőszolgáltatót, a 3721 Network Softwork-t negvásárolva lépett az itteni piacra.
(Menedzsment Fórum)
Férfimagazin a kínaiaknak is kell
A klasszikus 'sör és nők' formulával dolgozó Maxim magazin a közeljövőben Kínában is megjelenik, írja a Reuters hírügynökség.