Dózsa Gábor, a Szegedi Közlekedési Kft. (SZKT) igazgatója szerint az átszállás nem lenne nyűg és drága, ha a járatok találkozási pontjánál a járművek gyorsan követnék egymást, illetve a jegyek alkalmasak lennének arra, hogy azzal az utas járatot és akár járműtípust is váltson.
Az SZKT matematikusok és informatikusok segítségét is igénybe veszi a fejlesztéshez, akik számítógépes programok segítségével szimulálták a szegedi népesség mozgását. A szakemberek három különböző időtartamú (15, 30 és 60 perces) jegyet tartanak optimálisnak - megvizsgálták azt is, hogyan hatnak ezek a bevételre, az utasok elégedettségére és az általuk megtett kilométerszámra.
Meghatározták azt az összeget is, amiért a közlekedőnek már nem éri meg elővenni az autót, inkább közösségi járművel utazik, miközben az SZKT is képes fenntartani és működtetni a rendszert.
A cél, hogy az utas elégedett legyen, ne csökkenjen a cég bevétele, miközben a jelenleginél többen használják a tömegközlekedési eszközöket, adta hírül a Délmagyarország.
Egy 15 perces jegyet kérek - Forradalmi újítás jöhet Szegeden
Magyarországon elsőként időalapú jegyet tervez bevezetni járatain a Szegedi Közlekedési Kft. (SZKT) jövő év közepétől, írja a Délmagyarország.