3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A francia Flash Consulting Invest csoport bevásárló központok építését tervezi Romániában: az első Euromall 2007 elején nyitja meg kapuit Pitestiben. Korábbi felmérések alapján a cégnek valószínűleg nem kell majd csalódnia, hiszen a Balkánon sikk a shoppingolás.

A beruházás értéke 30 millió euró. A társaság az elkövetkező öt évben további öt bevásárló központot épít öt másik romániai városban. Az első Pitestiben épülő létesítmény évi hatmillió eurós bevételt hoz majd, a beruházás finanszírozásáról a Raiffeisen Bank és a BRD pénzintézettel folynak tárgyalások. Pitesti a negyedik európai főközlekedési korridor mellett helyezkedik el, és már otthont ad a Dacia-Renault autógyárnak is, adja hírül az MTI.

Elbódít a terméközön

Az új romániai bevásárlóközpontok minden bizonnyal tömegével vonzzák majd a látogatókat, hiszen a Balkánon az emberek

kifejezetten szeretnek plázákba járni

, állapította meg egy korábbi felmérés. Eszerint bár a "shoppingolás" nyugati civilizációs termék, mégis sokkal elterjedtebb Kelet-Európában, mint az Egyesült Államokban vagy Ázsiában.

Romániában a látogatók 42 százaléka tér be a boltokba csupán szórakozásból, a bolgár kiskereskedelem ügyfeleinek 44, a szerb vásárlóknak pedig 39 százaléka tartozik ebbe a kategóriába. Ezzel szemben az Egyesült Államokban mindössze 20 százalékos a nem szükségletre vásárlók aránya, s hozzájuk hasonlóan nem szívesen "shoppingolnak" a kínaiak sem: ott az arány mindössze 16 százalék.

A Ziarul Financiar című román gazdasági lap szerint a különbség oka nem az, hogy a kelet-európaiaknak több "elszórni való" pénzük van, mint az amerikaiaknak, sőt, ennek éppen a fordítottja igaz. A titok nyitja, hogy Kelet-Európában a birtoklási vágy azért fordul inkább a kisebb értékű cikkek felé, mert kevesebb embernek telik nagy értékű dolgokra, például ingatlanra vagy kocsira. Kínában pedig azért ilyen alacsony a shoppingolók aránya, mivel a nagy többségnek még szinte semmire sem futja.

A francia cégeket egyébként már eddig is vonzotta Románia, mint befektetési célpont. Idén nyáron például az Accor francia szállodaipari vállalat jelentette be, hogy román partnerével, a Continental Hotelsszel összesen

54 millió eurót fektet

az elkövetkezendő négy év során fejlesztésekbe. Egyrészt 10 újabb egységgel bővítik Ibis és Continental nevű szállodaláncukat, másrészt egy új láncot is indítanak az országban kétcsillagos minősítésű szálláshelyekből.

Az Accor és a Continental legutóbb májusban nyitott Ibis hotelt Bukarestben, a lánc negyedik romániai tagját Kolozsvárott nyitnák.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!