[ajanlo=538][igazitas=right/]Bár a családiak általában kis cégek, de vannak olyan óriások is közöttük, mint a BMW, a Wal-Mart, a japán Toyota vagy a francia Peugeot. Az IMD szakértője szerint elsősorban azzal tesznek szert előnyre a nem családiakkal szemben, hogy a következő nemzedékre gondolnak tevékenységük alakításában, azt nézik: "mi lesz jó gyerekeinknek?" A nem családi vállalkozásoknak általában öt éves terveik vannak. Emellett a családi cégek kevésbé függenek külső véleményformálóktól.
Európában a vállalkozások 75 százaléka családi vállalkozás, Ázsiában azonban részesedésük megközelíti a száz százalékot. Egy részük évszázadok óta fennáll, a japán Honshi Hotel csoportot például a család 45 nemzedékkel ezelőtt, a hetedik században alapította. Ezzel együtt nem jellemző, hogy évszázadokig fennmaradnak: a negyedik generációt az ilyen vállalkozásoknak csak 3 százaléka éli meg - írja az AFP hírügynökség.
A jövőben - részben azon megfontolásból, hogy egyre többen kacérkodnak a tőzsdével - a családi vállalkozások valószínűleg átláthatóbbakká válnak. Ma még a legnagyobb családi cégeknél is gyakori, hogy valódi üzleti adataikat nem hozzák nyilvánosságra.