3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyarországi piac egyelőre nem tartozik Európa élvonalába az elektronikus banki szolgáltatások terén, ez többek között az ehhez szükséges infrastruktúra alulfejlettségével magyarázható. A helyzet ugyanakkor biztató: a hitelintézetek folyamatosan fejlesztik alternatív értékesítési csatornáikat, és dinamikusan nő az ezeket használó ügyfelek aránya is - írja a Világgazdaság.

[ajanlo=245][igazitas=left/]A nemzetközi fejlődéssel együtt a magyar bankok és takarékszövetkezetek szolgáltatásnyújtásában is megjelent az elektronikus csatorna. Ennek nyomai immáron jól láthatók a fizetési kártyák használatának magas számadataiban és a telebanki megoldások dinamikus terjedésében - derül ki a Magyar Nemzeti Bank közelmúltban készített tanulmányából. Ennél a két elektronikus csatornánál a gyorsaság és a kényelem képviseli a hajtóerőt, amelyhez még hozzájárul, hogy a magyar bankok a szolgáltatások ismertetésére előszeretettel indítottak személyre szabott és könnyen hozzáférhető információs honlapokat. A mobiltelefon-készülékek számának hazai ugrásszerű növekedése és a szélessávú internetelérés adatainak javulása szintén az innovatív csatornák kiaknázására irányította a figyelmet.

Bár a felfokozott versenyben megnőtt a minőség iránti igény, és a technológiai fejlődés gyorsította az adminisztratív és ügyfélkezelési ügymenetet, az MNB szerint az ügyfeleknek az új megoldások iránti érdeklődése nem általános. Ezt több tényező magyarázhatja: például a hagyományos fizetési módokhoz való ragaszkodás, a technológiai tájékozatlanság, vagy az országos szinten még mindig csekély számú szélessávú internet-hozzáférés.

A tanulmány szerint nemzetközi összehasonlításban Magyarország e-banking tevékenység szempontjából elmarad a középmezőnytől, az EU-tagállamok közül Görögországhoz hasonló statisztikai adatokat tud felmutatni. Mégis a felzárkózást vetítheti előre, hogy mára széles körűvé vált a fizetési kártyák és terminálok használata, emellett pedig megjelent az érdeklődés az innovatív (internet- és mobil alapú) banki kapcsolat iránt. Középtávon az internet és mobil alapú bankolás robbanásszerű fejlődését vetítik előre a mobilpenetráció globális összehasonlításban is kiemelkedő mutatói és az internetelérés javuló számadatai.

Lázár Ágnes, az MKB Bank alternatív értékesítési csatornákért felelős igazgatója elmondta: egy év alatt megnégyszereződött a hitelintézetnél a lakossági ügyfelek internetbank-használata; azon belül pedig már a megkeresések 4,5-5 százaléka a különféle megbízásokon alapuló tranzakció. Lázár Ágnes rámutatott: arra törekszenek, hogy a két esztendeje bevezetett e-banking szolgáltatásokat ne csak az információk megismerésére vagy lekérdezésre használják az ügyfelek, hanem tényleges tranzakciókezelésre is, s abban belátható időn belül elérjék a legalább tízszázalékos arányt.

A hitelintézet mobiltelefonos szolgáltatásának népszerűsége szintén rohamosan nő: ezen a területen az igazgató szerint az interaktív szolgáltatások bevezetése szerepel a rövid távú tervek között. Lázár Ágnes kifejtette: az MKB célja, hogy az ügyfelek minél több csatornán keresztül érjék el a bankot, úgy, hogy azokat interaktív módon - tehát tényleges ügyintézésre is - használni tudják. Fontos - tette hozzá -, hogy az ügyfél az automata telefonos szolgáltatás igénybevétele mellett szükség esetén a hitelintézet adott terület szakembereivel is kommunikálhasson - számol be a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!