4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A coaching folyamatban az ügyfél és a coach közötti kapcsolat kulcsfontosságú. Ha nincs meg közöttük a kémia, akkor nem fognak eredményt elérni. Ahhoz azonban, hogy a coach támogatni tudjon egy vezetőt nem elég a szakmai tudás, a menedzsment ismeretek megléte, derült ki a Diadal Coachképzésen.

Optimális esetben egy coach biztonságos légkört teremt, és segíti a vezetőt problémái megoldása közben. Kérdéseivel, visszajelzéseivel támogatja a coacheet, hogy a számára kihívást jelentő helyzetekben önállóan megtalálja a maga számára a jó megoldást. Mindez azonban a coach részéről sem csak kedélyes csevegés, hanem neki is komoly energiákat kell mozgósítani. A folyamat során nincs arra idő, hogy egy-egy szituációt, reakciót hosszan elemezzünk, végiggondoljunk. Ilyenkor az ösztönös elemekhez nyúlunk. A coaching folyamatnál azonban még az ösztönös megoldások kapcsán is fontos, hogy a coach tisztában legyen a saját és az ügyfele belső mozgatórugóival, ebben segít az önismeret. Fontos megjegyezni, hogy az önismeret sohasem öncél, hanem eszköz ahhoz, hogy közelebb jussunk valódi céljaink felismeréséhez, és a megvalósítás akadályainak elhárításához.

A preferenciák ismerete nélkül egy coachot saját döntései kapcsán is kételyek gyötörhetik, az ügyfelének pedig jó eséllyel nem lesz képes tudatosan segíteni. Ezek felismerése ugyanis számos szempontból fontos, segítenek például abban, hogy hogyan használjuk erősségeinket, hogyan fogadjuk el gyengeségeinket, de kiinduló pontot jelenthet önfejlesztésben és karrierfejlesztésben is. Ha ismerjük saját és mások preferenciáit, akkor a konfliktuskezelés és a kapcsolattteremtés is sokkal könnyebben megy, egész másképp lehet és kell például racionális, gondolkodó embereket meggyőzni, mint érzelemorientáltakat, de a sztresszkezelésben is fontos szerepe lehet. Támaszkodni tudunk rá a döntési folyamatokban és a problémamegoldás során. Az egyes csoportok, csapatok létrejöttében is fontos szerepe van a preferenciáknak, ezek ismerete elősegíti a hatékonyabb működést, a szervezeti kultúra megértésében is segít. Végül, de nem utolsósorban a preferenciák ismerete támogatja a hatékonyabb kommunikációt és azt is, hogy mások hatékonyabban kommunikálhassanak velünk.

A Diadal coachképzés hallgatói a GPOP-t (Golden Profile of Personality) azaz  Myers-Briggs Típusú Indikátort ismerhették meg, amely a személyiséget nyolc preferencia (4-4 pár) mentén írja le. Ebben a rendszerben 16 lehetséges személyiségtípus határozható meg, amelyek ugyan eltérnek egymástól, de ezek között nincs jobb vagy rosszabb, mindegyik egyformán értékes. Vásárhelyi Judit, a Diadal coachképzés második előadója, önismeret-fejlesztési szakember több gyakorlati feladaton keresztül ismertette meg a hallgatókat egy-egy preferencia jellemzőivel.

Az extrovertált-introvertált, az érzékelés-intuíció, a gondolkodás-érzelem és a megítélés-észlelés mentén változó személyiségjegyek felismerése időnként meglehetősen komikus helyzeteket eredményezett. Az érzelemi alapon döntést hozók csoportja például jó ideig "lelkizett" azon, hogy a csapatuk létszámánál az eggyel kevesebb csokoládét hogyan tudják elosztani. A résztvevők igazságtalannak találták az is, amikor egyik társuk le akart mondani a csokiról, hogy gyors megoldást találjanak, ám ezt a többiek nem találták testvériesnek. Eközben a gondolkodók látszólag könnyebben, de legalábbis lényegesen gyorsabban jutottak eredményre a hasonló helyzetben. Ők igyekeztek sebészi pontossággal felosztani a szeleteket.

De az a feladat is kontrasztos eredményt hozott, és a vélemények ismertetése után derültséget okozott, amikor a terveket és keretrendszereket favorizáló megítélő preferenciával bírók és a rugalmasabb észlelőket állították olyan helyzetbe, hogy mit tennének egy balatonparti tréning csúszása esetén.

Egy jó coachnak amellett, hogy önmagával tisztában van, célszerű formálisan, vagy éppen "becsomagolva" megismerni a coach folyamatban résztvevő személyt. Ez ugyanis sokat segíthet, hogy ennek megfelelően számára komfortos eszközöket használjon. Ezekről az eszközökről cikksorozatunk következő darabjában emlékezünk meg.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!