Damjanovich válaszából jól látszik, a vállalatok méretétől, oldalletöltésétől függően más a javasolt megoldás és a megtérülési idő is. Míg a Bayer a bérlés esetén mindössze néhány hónapos megtérüléssel számol, addig a Vatera egy év alatt, az Air France egy-két éven belül tervezi a megtérülést.
A három különböző rendszert üzemeltető cég egyike sem tartotta jelentősnek a megoldásra fordított összeget. A Vatera mintegy egymillió forintot költött a szoftverre, oktatással és bővítéssel együtt, míg a másik két vállalat esetében számszerű adatokkal nem szolgáltak. Annyit azonban mindkét szakember elmondott, hogy arányaiban nem volt jelentős a rendszerre fordított összeg. Az Air France esetében az is könnyebbség, hogy más országokban is alkalmazzák a szoftvert, ami a kommunikáció miatt költségmegtakarítást jelentett.
Reklámoldal fenntartáshoz nem kell webanalitikaNoha a rendszer hatékony és használata a legtöbb weblapot üzemeltető cég számára előbb utóbb elengedhetetlen, nem mindenkinek van szüksége fizetős webanalitikai szoftverre. Ahogy a szakértő tanácsot adhat a legmegfelelőbb módszer kiválasztásában, azt is ajánlhatja, hagyjunk fel ilyen irányú terveinkkel. "Annak a cégnek, amely a website-ot online brosúraként használja nincs mit mérnie. Üzleti szempontokat figyelembe véve ilyen website-oknál nincs is hosszú távú stratégia az internettel kapcsolatban" - nyilatkozta Damjanovich Nebojsa. Ilyen esetben tehát felesleges anyagi áldozatot hozni. A felhasználói aktivitást igénylő oldalaknál azonban a szakértő szinte kötelezővé tenné a rendszer használatát. Véleménye szerint, ma Magyarországon erre még alacsony az igény. Először ezt kellene felébreszteni, majd az adatokat "emészthető" formába eljuttatni a marketing osztályhoz, mivel jó esetben ők azok, akik feldolgozzák az információkat.
Know-how: magad uram ha szolgád nincsenSajnos a hazai piacon mindössze egyetlen fizetős webanalitikai rendszer van, külföldi azonban már több is akad. Így azonban fejfájást okozhat a vállalatnak a know-how kérdése. Ugyan a Bayer arról panaszkodott, hogy néhány szemináriumon és külsős tanácsadón kívül nehezen jut információhoz, a másik két vállalat számára ezek a lehetőségek kielégítő forrásnak bizonyultak. "Sok a képzési anyag a nemzetközi website-okon online szeminárium formában, de itthon is találhatók kiváló külsős szakértők" - fogalmazott Kováts az Air France-tól.
Damjanovich szerint még kevés a hazai igény, ennek megfelelően az oktatás is ezen a területen. Felszínesen többen is foglalkoznak a témával, professzionális szinten azonban csak egy-két cég akad. Ezek viszont olyan komplex szinten kezelik a kérdést, amire a vállalatok 90 százalékának nincs szüksége. Ugyanakkor kevés az olyan külsős cég, amely a webanalitika egészét oktatná, szoftvertől függetlenül.
A szakértő ez utóbbit nagyon fontosnak tartja, hisz olyan stádiumban vagyunk, amikor erre szükség lenne. Az online penetráció emelkedőben, a vállalatok folyamatosan növelik elektronikus jelenlétüket, reklámkiadásaikból pedig egyre nagyobb szelet jut az online médiának. Nem szabad késlekedni, mert jelentős piaci előnytől eshetünk el. Ahogy a szakértő fogalmazott: "Néhány hetes adat már értékes lehet, de az egy és több hónapos aranyat ér."
Istvánko Viktória Menedzsment Fórum