Amennyiben az emberi kapcsolatokban keletkező problémákat nem kezelik időben, ez egyre komolyabb következményekkel járhat. Nincs ez másként a munkahelyeken sem: a vezetőnek pedig el kell döntenie, hogyan simítsa el a munkatársak között támadt konfliktusokat.
A WIFI Hungária szakemberei szerint erre a legalkalmasabb módszer a feedback, azaz visszajelzéses kommunikáció, melynek során a vezető folyamatos és kétirányú kommunikációt biztosít a csoporton belül. Viszály esetén első lépésként tudatosítja a konfliktus meglétét az érintettekkel közösen, majd megpróbálja felmérni, a kollégák hogyan látják a helyzetet. A vezető így elérheti, hogy a megbeszélés során a valódi gondok felszínre kerüljenek.
A feedback legfontosabb szabálya azonban a személyeskedés kerülése. A vezető észrevételei csakis az eseményekre, tényekre szorítkozhatnak, a szigorúan négyszemközti beszélgetések során a munkatárs személyisége helyett a rosszul elvégzett feladatra érdemes koncentrálnia. Ugyanez érvényes a dicséretre is: sokkal célszerűbb az elvégzett munkát méltatni, vagy a csapatteljesítményre helyezni a hangsúlyt, írja a Napi Gazdaság.
Hatékony konfliktuskezelés feedback-kel
A feedback, azaz visszajelzéses kommunikáció a munkahelyi konfliktusok korai, hatékony kezelését teszi lehetővé. Alkalmazásának aranyszabálya, hogy a kritika személyre sosem, csakis eseményekre, tényekre irányulhat, derül ki a Napi Gazdaság cikkéből.