Ha céges autóra hirdetéseket helyezünk el, akkor havonta akár 40 ezer forintot is megspórolhatunk. Az autó reklámokkal való feldíszítése pedig 10 ezer forintból is kijöhet, írja a Népszabadság.
Ha a céges autón hirdetés van, akkor bárhol, bármikor a vállalat céljait szolgálja. Tehát nem számít magáncélú használatnak az sem, ha nyaralni megy vele a munkavállaló. Ily módon a cégautó mentesülhet az őt terhelő adó és egyéb kötelezettségek alól, aminek havi összege a 42 ezer forintot is elérheti.
A gépkocsi "feldíszítése" aránylag olcsón megoldható, a két oldalajtó, a hátsó ajtó és a motorháztető fóliás feliratozása egy színnel nyolc-tízezer forintból kijön. Állítólag néhány vállalkozás rendszeres tesz ilyen ajánlatokat a nagyvállalatoknak, hogy így segítsen a dolgozók által használt céges autók költségmegtakarításában.
A "kiskapu" használata természetesen nem kockázatmentes. Az APEH feltételezi, hogy a cégautót magáncélra is használják, tehát azok után havonta adót kell fizetni. Az autó használójának magának kell bizonyítania, hogy magánemberként nem használja a járművet. Ezt megteheti útnyilvántartás vezetésével, vagy speciális, a cégautó használatára vonatkozó szabályzattal.
Ráadásul - legalábbis elvileg - az adóhivatal maga is utánajárhat az esetleges magáncélú használatnak, számol be a Népszabadság.
Havi negyvenezret takaríthatnak meg az autóra ragasztott reklámok
Ha céges autóra hirdetéseket helyezünk el, akkor havonta akár 40 ezer forintot is megspórolhatunk. Az autó reklámokkal való feldíszítése pedig 10 ezer forintból is kijöhet, írja a Népszabadság.