Több divatcég is hétköznapi embereket használ reklámjában. Az egyik cél természetesen az, hogy valamilyen módon eltérjenek a több ezer hasonló kampánytól, de az sem mellékes, hogy az irreálisan tökéletes emberek mellőzésével a fogyasztókat sem frusztrálják.
Egy 2317 férfi és nő bevonásával készült felmérésből kiderül, hogy negatívan hatnak a befogadók önbecsülésére a hagyományos szépségipari és divat-reklámok. A brit kutatás kimutatta, hogy a nők háromnegyede szeretne realisztikusabb modelleket látni a médiában és a kozmetikai kampányokban. A legegészségesebb külsejű hírességnek a brit nők Renee Zellwegert tartják, elsősorban a Bridget Jones-ban játszott szerepében. A leginkább egészségtelen figura a médiában a szavazók szerint Victoria Beckham.
A kampány eredményeire alapozta a Dove kozmetikai cég legújabb kampányát, melyben az alakformáló hatású testápolót civil, és többségében túlsúlyos nők reklámozzák. A cég kihangsúlyozza - így a reklámokban elhelyezett feliratokban is - , hogy semmilyen formában nem végezték el a megszokottnak számító retusáló eljárásokat a fotókon.
Hasonló utat választott már több éve a Gas Jeans, mely új kampányának jelmondata: 'Gas, it's true'. Az olasz La Scuola di Emanuele Pirella reklámügynökség által készített koncepció szerint ismeretlen embereket választanak a reklámok szereplőinek, akiket mindennapi élethelyzetekben ábrázolnak. A legújabb kollekciót többek között olyan arcok reklámozzák, mint Antonio Bokel capoeira táncos, Erika Sother festő és Julian Shulz fémműves.
A mindennapi emberek fotómodellként való szerepeltetésének iskolapéldái az Oliviero Toscani által jegyzett Benetton-reklámok. A legkülönösebb megoldást Calvin Klein választotta, aki 1999-es kollekcióját kimondottan kövér emberekkel reklámozta, akik korábban nem szerepeltek modellként. Az anorexia és bulímia okozójaként korábban megvádolt márka ezért a kampányért is komoly kritikát kapott, mivel az ellenzők szerint túlsúlyos férfi és női modelljeivel csak a sokkolásra törekedett.
(Menedzsment Fórum)
Hétköznapi emberekkel hirdet a szépségipar
Több divatcég is hétköznapi embereket használ reklámjában. Az egyik cél természetesen az, hogy valamilyen módon eltérjenek a több ezer hasonló kampánytól, de az sem mellékes, hogy az irreálisan tökéletes emberek mellőzésével a fogyasztókat sem frusztrálják.