2p

Több divatcég is hétköznapi embereket használ reklámjában. Az egyik cél természetesen az, hogy valamilyen módon eltérjenek a több ezer hasonló kampánytól, de az sem mellékes, hogy az irreálisan tökéletes emberek mellőzésével a fogyasztókat sem frusztrálják.

Több divatcég is hétköznapi embereket használ reklámjában. Az egyik cél természetesen az, hogy valamilyen módon eltérjenek a több ezer hasonló kampánytól, de az sem mellékes, hogy az irreálisan tökéletes emberek mellőzésével a fogyasztókat sem frusztrálják.

Egy 2317 férfi és nő bevonásával készült felmérésből kiderül, hogy negatívan hatnak a befogadók önbecsülésére a hagyományos szépségipari és divat-reklámok. A brit kutatás kimutatta, hogy a nők háromnegyede szeretne realisztikusabb modelleket látni a médiában és a kozmetikai kampányokban. A legegészségesebb külsejű hírességnek a brit nők Renee Zellwegert tartják, elsősorban a Bridget Jones-ban játszott szerepében. A leginkább egészségtelen figura a médiában a szavazók szerint Victoria Beckham.

A kampány eredményeire alapozta a Dove kozmetikai cég legújabb kampányát, melyben az alakformáló hatású testápolót civil, és többségében túlsúlyos nők reklámozzák. A cég kihangsúlyozza - így a reklámokban elhelyezett feliratokban is - , hogy semmilyen formában nem végezték el a megszokottnak számító retusáló eljárásokat a fotókon.

Hasonló utat választott már több éve a Gas Jeans, mely új kampányának jelmondata: 'Gas, it's true'. Az olasz La Scuola di Emanuele Pirella reklámügynökség által készített koncepció szerint ismeretlen embereket választanak a reklámok szereplőinek, akiket mindennapi élethelyzetekben ábrázolnak. A legújabb kollekciót többek között olyan arcok reklámozzák, mint Antonio Bokel capoeira táncos, Erika Sother festő és Julian Shulz fémműves.

A mindennapi emberek fotómodellként való szerepeltetésének iskolapéldái az Oliviero Toscani által jegyzett Benetton-reklámok. A legkülönösebb megoldást Calvin Klein választotta, aki 1999-es kollekcióját kimondottan kövér emberekkel reklámozta, akik korábban nem szerepeltek modellként. Az anorexia és bulímia okozójaként korábban megvádolt márka ezért a kampányért is komoly kritikát kapott, mivel az ellenzők szerint túlsúlyos férfi és női modelljeivel csak a sokkolásra törekedett.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!