2p

Egy német felmérés szerint a cégek négyötöde csökkenti a tanácsadásra szánt kiadásokat, a megbízott cégeket pedig nem a hírnév, hanem a korábbi sikeres együttműködés alapján választja ki.

Az elmúlt évben a német vállalatok több, mint négyötöde (83 százalék) csökkentette a tanácsadásra szánt keretösszeget, derül ki Michael Mohe-nak, az oldenburgi egyetem professzorának vezetésével készült elemzésből. "A konzultáns cégek azoknak a racionalizálási törekvéseknek esnek áldozatul, amelyek bevezetését éppen ők szoktak javasolni klienseiknek" - fejtette ki Mohe a Die Presse-nek.

A megkérdezett vállalatok 70 százaléka külső szakértők szerződtetése helyett inkább házon belül, saját erőből kiképzett tanácsadókkal próbálja megoldani a konzultációt, mivel így olcsóbban jön ki.
A tanulmány szerint a konzulensek kiválasztásánál azok jó híre szinte semmit sem számít már, ehelyett a korábbi közös munka eredményessége az egyik legfontosabb szelektálási szempont.

A szakértő hozzátette: a tanácsadói projektek kudarcáért "a megrendelőket" legalább akkora felelősség terheli, mint a tanácsadókat. A "recept" passzív elfogadása korántsem elég, a sikerért a vevőnek is hozzá kell tennie valamit.
Mohe tanulmánya a tőzsdén lévő német vállalatok menedzserei körében végzett felmérés alapján készült.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!