Az elmúlt évben a német vállalatok több, mint négyötöde (83 százalék) csökkentette a tanácsadásra szánt keretösszeget, derül ki Michael Mohe-nak, az oldenburgi egyetem professzorának vezetésével készült elemzésből. "A konzultáns cégek azoknak a racionalizálási törekvéseknek esnek áldozatul, amelyek bevezetését éppen ők szoktak javasolni klienseiknek" - fejtette ki Mohe a Die Presse-nek.
A megkérdezett vállalatok 70 százaléka külső szakértők szerződtetése helyett inkább házon belül, saját erőből kiképzett tanácsadókkal próbálja megoldani a konzultációt, mivel így olcsóbban jön ki.
A tanulmány szerint a konzulensek kiválasztásánál azok jó híre szinte semmit sem számít már, ehelyett a korábbi közös munka eredményessége az egyik legfontosabb szelektálási szempont.
A szakértő hozzátette: a tanácsadói projektek kudarcáért "a megrendelőket" legalább akkora felelősség terheli, mint a tanácsadókat. A "recept" passzív elfogadása korántsem elég, a sikerért a vevőnek is hozzá kell tennie valamit.
Mohe tanulmánya a tőzsdén lévő német vállalatok menedzserei körében végzett felmérés alapján készült.
(Menedzsment Fórum)
Hírnév helyett referencia alapján választják a tanácsadókat
Egy német felmérés szerint a cégek négyötöde csökkenti a tanácsadásra szánt kiadásokat, a megbízott cégeket pedig nem a hírnév, hanem a korábbi sikeres együttműködés alapján választja ki.