Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


		
	

Egyre nehezebb a fogyasztóknak reklámokkal eljuttatni üzeneteket. Ez felértékeli a tartalommarketing szerepét. A szektor állapotáról készült felmérés legfontosabb megállapításait az mfor.hu olvasói ismerhetik meg elsőként.

Az embereknek elegük van a tolakodó, erőszakos, a vágyott tartalmak elé-közé benyomuló reklámokból. Lényegében ennek köszönheti "felfedezését" a tartalommarketing. A több, mint száz éve alkalmazott, de a digitális csatornáknak köszönhetően most új lendületet kapott taktika lényege, hogy a közvetlen értékesítés helyett inkább a vevők problémáira kérdéseire félelmeire próbál választ adni. A tartalommarketing ráadásul nemcsak a figyelem felkeltésére alkalmas, hanem a vásárlói út összes fontos döntési pontján megjelenik.

Az elmúlt 15 évben a tartalommarketing meghatározó szerephez jutott az USA-ban, de rengetegen sikerrel alkalmazzák az Egyesült Királyságban, Németországban és más fejlett gazdaságokban is.

Magyarországon a tartalommarketing viszonylag későn, csak az évtized első éveiben jelent meg, és a fogalom igazából csak az elmúlt 3-4 évben került be a szakmai közbeszédbe. A publikációkat, a konferenciákon elhangzó előadásokat és a látható eredményeket figyelve úgy látjuk, hogy sokan a fentinél tágabban, megengedőbben értelmezik a tartalommarketing fogalmát.

Mivel szerettünk volna a feltételezéseknél messzebbre jutni, elkészítettünk egy mini-felmérést. A LinkedInen keresztül 1 500 szakembert kerestünk meg, akik közül 145 töltötte ki online kérdőívünket.

Túlzó válaszok

Kérdésünkre a megkérdezettek 44,1 százaléka válaszolt úgy, hogy alkalmazza a tartalommarketinget és tervezi annak továbbfejlesztését. A napi gyakorlat alapján ez erős túlzásnak tűnik, amit megerősítenek egy másik kérdésre adott válaszok is. Ebből az derül ki, hogy csak a cégek 20,7 százalékánál dolgozik a tartalommarketinggel foglalkozó csapat. Az egységes stratégia alapján működő, a vásárlói út valamennyi pontjára ható tartalommarketing összetett tevékenység, ami kizárólag csak csapatmunkával valósítható meg.

Mindezek alapján feltételezhetjük, hogy a válaszadók egy része, a hagyományos marketinget támogató valamennyi tartalomkészítést (blog, hírlevél, Facebook tartalommarketingnek tekinti.

Ki foglalkozik a tartalomkészítéssel?

A valódi tartalommarketinghez tartalom kell. Sok tartalom. Tapasztalatunk szerint a tartalommarketing alkalmazásának egyik legfőbb akadálya, hogy a hagyományos marketingszervezetek nincsenek felkészülve a folyamatos, több formátumban történő tartalom-előállítására.

A hazai vállalatok több, mint harmada (33,8 %-a) alapvetően házon belül, vagy alkalmi külső segítséggel állítja elő a tartalmakat. Ha ezt a választ összevetjük azzal az információval, ami szerint a cégek csaknem 4/5-nél csak egyes emberek, de nem csapatok dolgoznak a tartalomkészítésen, – gyakran ezek az emberek is egyéb munkájuk mellett – azonnal láthatjuk, hogy ez itt a legszűkebb keresztmetszet.

Mennyibe kerül a tartalommarketing?

Ahogy már a fentiekből is kiderült, egy komplex tartalommarketing-program megfelelő büdzsé nélkül nem valósítható meg. (Tapasztalatunk szerint évi 4-5 millió forint ennek az alsó határa.) Felmérésünkből az derült ki, hogy csupán a vállalatok valamivel több, mint negyedénél különítenek el önálló büdzsét a tartalommarketingre. Érthető tehát, hogy az ilyen körülmények között a kezdeményezések jelentős része nem valósulhat meg.

Felmérésünk világosan bizonyítja, hogy az önértékelés és a valóság nem mindig találkoznak, ugyanakkor látszik, hogy kialakult egy, az átlagnál jóval előbbre tartó élcsapat. Várható, hogy a következő években folyatódik a korábban elkezdődött fejlődés és a középmezőnyből egyre többen kerülnek az "érettek" csoportjába.

A tartalomalapú marketinggel foglalkozó ContentPlus 2017. júniusában 1500 marketing- és kommunikációs szakembernek küldte ki a 12 kérdést tartalmazó online kérdőív linkjét.
A beérkezett 145 válasz alapján 8 kategóriában rangsoroltuk a cégeket. Ezek összesítésével jött létre a ContentPlus 2017-es tartalommarketing-érettségi indexe.

A felmérés teljes anyaga itt olvasható: https://contentplus.hu/blog/2017/07/04/magyar-vallalatok-tartalommarketing-erettsege/

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, Darvas Zsolt, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá, cikkenként nagyjából 10 forintért, havonta és laponként 745 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

 

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 372 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.