3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A hosszú távú finanszírozás feltételeinek megteremtésével, egy hatékonyan működő vállalattal a vasút újra a haladás, a fejlődés szimbóluma lehet Magyarországon - mondta Hónig Péter közlekedési hírközlési és energiaügyi miniszter pénteken Budapesten, a Vasutasnap alkalmából tartott tisztavató ünnepségen.

Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója méltatta azt a szerepet, amelyet a vasút a mobilitásban, a nemzetgazdaság fejlődésének elősegítésében betölt, jelezve: óriási versenyben működik a vasút.

Az ünnepséget követően Hónig Péter miniszter újságíróknak elmondta: folyamatosan dolgoznak a közösségi közlekedés, köztük a MÁV átalakításának tervén, így most még korai lenne konkrétumokról beszélni. Mindenkit biztosít arról - hangsúlyozta -, hogy az átalakítással nem fog zavar keletkezni a MÁV működésében. Reményét hangoztatta, hogy hamarosan sikerül olyan elképzelést kialakítani, amellyel az érintettek egyetértenek, és ez alapján dolgozzák ki a konkrét változtatási terveket.

A miniszter kérdésre válaszolva közölte: a legutóbbi találkozó a szakszervezetekkel egy rendszeres konzultáció része volt, ahol ismertette azokat az elképzeléseket, amelyek mentén a részleteket kidolgozzák. Abban egyetértés volt - idézte fel -, hogy változásra szükség van a közösségi közlekedésben. Megjegyezte: jó lenne tudni, hogy melyek a szakszervezeti elképzelések ebben a kérdésben.

A miniszter rámutatott: a július 7-én aláírt, majd 8-án a MÁV igazgatóságának átadott intézkedések inkább a válságkezelést célozzák. Hónig Péter megerősítette, hogy a közösségi közlekedésben a párhuzamosságot fel kell számolni, a finanszírozás feltételeit javítani kell. A MÁV vagyonelemeit tisztázni kell, annak érdekében, hogy fel lehessen használni a finanszírozáshoz.

Heinczinger István újságíróknak elmondta: a kormány tervezett 40 milliárd forint megtakarítása 2010-ben a közösségi közlekedésnek nyújtott állami költségtérítést érinti, egyelőre még nem lehet tudni, hogy ez mely közösségi közlekedési módok között oszlik meg.

A vezérigazgató szerint a MÁV feladata, hogy strukturális átalakítással olyan költséghatékony rendszert dolgozzon ki, amely révén finanszírozhatóbbá válik a vasúttársaság. A vasúttársaság elsősorban a bevételek növelésére koncentrál, amelyet 10-15 milliárd forinttal lehetne emelni csak azzal, ha a bliccelőket kiszűrnék, nem pedig a kedvezményeket szüntetnék meg. Eszközöket is ki lehetne vonni a forgalomhoz igazodó optimális kihasználtság mellett.

A vezérigazgató közölte: nem gondolkodnak társasági privatizációban, példaként említette, hogy a MÁV-TRAKCIÓ eladása olyan monopólium értékesítését jelentené, amely közösségi közlekedés lebonyolításának költségeit növelné. Megjegyezte: az ingatlanok esetében is a hosszú távon stabil bevételt hozó hasznosításban gondolkodik a MÁV, és nem eladásban.

Kérdésre válaszolva Heinczinger István elmondta: a kormányzati negyedhez kapcsolódóan az állam a MÁV-tól 7 milliárd forintért vásárolta meg az első ütemben érintett telket, a második ütemhez kötődő telek továbbra is a MÁV tulajdonában van.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!