3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Boci, Unicum, Tisza cipő, Baba szappan – megannyi név, melyek valaha minőséget jelentettek. Ma már azonban nem elég a nosztalgikus érzelmekre és a hajdan elégedett fogyasztókra apellálni, hogy a bevált hazai márkák labdába rúghassanak. A Brandfestivál kapcsán a Zwack Unicum megújulásának járt utána az mfor.hu.

A szexis Next

"A klasszikus eszközökkel dolgozó reklámkampány mellett a disztribúcióban teljesen újszerű megoldásokat alkalmaztunk. Például egy éjszakai buszjárattal kötöttük össze azokat a legforgalmasabb szórakozó helyeket, ahol Unicumot árusítanak" - avatott be a részletekbe a vezérigazgató. Ezen kívül - az elmaradhatatlan kóstoltatási akciók mellett - említésre méltó a "dummy program": a bárpultok italos polcain elhelyezett nextes műanyag palackokkal a fogyasztók számára láthatóvá válik az amúgy a hűtőkben megbújó ital.

Frank Odzuck elmondása szerint ma már több mint ezer helyen viselnek a felszolgálók unicumos öltözetet. Itthon ugyanis az asztali fogyasztás dominál, így legcélszerűbb a pincéreken keresztül ajánlani az italt. A gasztronómiai stratégia fogyasztók számára legkézzelfoghatóbb eleme a pohárprogram: a hagyományos unicumos poharak mellett a Nextet egy fiatalos, hűthető pohárban kínálják. A szeptember 22-én kezdődő BrandFestiválon Frank Odzuck vezérigazgató részletesen is beszámol a megújuló Zwack márkákról.

A szexis Next

Kollár Csaba, a McCann Erickson ügyfélkapcsolati csoportigazgatója az mfor.hu-nak elmondta: az ügynökségnek úgy kellett megfiatalítani a brandet, hogy közben ne veszítsék el az idősebb fogyasztókat.

A reklámokban felbukkanó Rejtő-féle világ azért volt nagyon alkalmas a brandújítás kommunikálására, mert mind a Zwack, mind Rejtő Jenő ízig-vérig magyar. A kalandregények ráadásul a mai huszonévesek meghatározó gyermekkori olvasmányélményei közé tartoznak. A rajzfilmes promóció nem elterjedt itthon, ugyanakkor költséghatékony, nagyszerűen lehet variálni, akár újabb és újabb sorozatokat készíteni belőle. A könnyed stílus és a reklám szintén a fiatalokat célozta meg.

A Rejtő-koncepció már korábban is felmerült ötletként, de a Zwacknál csak a vezérigazgatóváltás után találtak igazán egymásra az elképzelések. Az ügynökségnek kettős feladata volt: egyrészt újrapozícionálni az Unicumot, másrészt bevezetni a piacra az új terméket.

"A Nextet igyekeztünk egy kicsit nőiesebbé, szexisebbé tenni" - magyarázta a koncepciót Kollár Csaba. "A magyarok egyik jó tulajdonsága, hogy a jég hátán is képesek megélni. Az Unicummal mi ezt a pozitív életszemléletet szerettük volna életre kelteni. A regényvilág ihlette szituációkkal csak azt mutattuk be, hogy mindenből ki lehet hozni a dolgok pozitív oldalát."

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!