A szexis Next
Frank Odzuck elmondása szerint ma már több mint ezer helyen viselnek a felszolgálók unicumos öltözetet. Itthon ugyanis az asztali fogyasztás dominál, így legcélszerűbb a pincéreken keresztül ajánlani az italt. A gasztronómiai stratégia fogyasztók számára legkézzelfoghatóbb eleme a pohárprogram: a hagyományos unicumos poharak mellett a Nextet egy fiatalos, hűthető pohárban kínálják. A szeptember 22-én kezdődő BrandFestiválon Frank Odzuck vezérigazgató részletesen is beszámol a megújuló Zwack márkákról.
A szexis Next
Kollár Csaba, a McCann Erickson ügyfélkapcsolati csoportigazgatója az mfor.hu-nak elmondta: az ügynökségnek úgy kellett megfiatalítani a brandet, hogy közben ne veszítsék el az idősebb fogyasztókat.
A reklámokban felbukkanó Rejtő-féle világ azért volt nagyon alkalmas a brandújítás kommunikálására, mert mind a Zwack, mind Rejtő Jenő ízig-vérig magyar. A kalandregények ráadásul a mai huszonévesek meghatározó gyermekkori olvasmányélményei közé tartoznak. A rajzfilmes promóció nem elterjedt itthon, ugyanakkor költséghatékony, nagyszerűen lehet variálni, akár újabb és újabb sorozatokat készíteni belőle. A könnyed stílus és a reklám szintén a fiatalokat célozta meg.
A Rejtő-koncepció már korábban is felmerült ötletként, de a Zwacknál csak a vezérigazgatóváltás után találtak igazán egymásra az elképzelések. Az ügynökségnek kettős feladata volt: egyrészt újrapozícionálni az Unicumot, másrészt bevezetni a piacra az új terméket.
"A Nextet igyekeztünk egy kicsit nőiesebbé, szexisebbé tenni" - magyarázta a koncepciót Kollár Csaba. "A magyarok egyik jó tulajdonsága, hogy a jég hátán is képesek megélni. Az Unicummal mi ezt a pozitív életszemléletet szerettük volna életre kelteni. A regényvilág ihlette szituációkkal csak azt mutattuk be, hogy mindenből ki lehet hozni a dolgok pozitív oldalát."