A kutatás célcsoportját a 100 fő feletti, legalább 20 számítógéppel, és internet-hozzáféréssel rendelkező közép- és nagyvállalatok alkották. A felmérés során a regionális ágazatokat képviselő 414 vállalatot kérdeztek meg. Az adatgyűjtést telefonos interjú módszerrel végezték, 2001. október 29. és november 16. között. Az interjúalanyok az informatikai, biztonságtechnikai kérdésekben döntéshozatali jog-, illetve szerepkörrel rendelkező vállalati vezetők voltak.
A BellResearch által megkérdezett szakemberek 5 fokú skálán jellemzően 3 és 4 közötti pontszámmal jellemezték az IT-biztonság fontosságát saját cégüknél. A felmérésből kiderült az is, hogy az IT-biztonság irántielkötelezettség a cégmérettel egyenes arányban növekszik: az 500 főnél többet foglalkoztató vállalatok kimutathatóan fontosabbnak ítélték meg a kérdést, mint a kisebb társaságok. A felmérés szerint az IT szakemberek körében vitatott annak megítélése, hogy magas szintű védelmet csak információbiztonságra szakosodott külső cég, vagy márkás eszközök nyújthatnak.
Kimutatható az a tendencia is, hogy a vállalatoknál új, egyre kiforrottabb biztonsági megoldások jelennek meg, és felértékelődik az információbiztonság - vélik a kutatók. Külső szakértőkre az 500 főnél többet foglalkozató vállalatok szorulnak legkevésbé, amelynek oka az elemzők szerint elsősorban az, hogy e cégeknél házon belül nagyobb arányban foglalkoztatnak információbiztonságra szakosodott munkatársakat: 36 százalékuk alkalmaz saját IT-biztonsági szakembereket, míg a 100-249 fős vállalatok 22 százalékáról, illetve a 250-499 fős cégek 27 százalékáról mondható el ugyanez.
Információbiztonság: minden ötödik céget közvetlen anyagi kár érte
Az elmúlt két évben minden ötödik céget közvetlen anyagi kár ért információbiztonsági problémák miatt, ennek ellenére az informatikai adatbiztonságot a cégvezetők csak közepes fontosságú kérdésként kezelik - derül ki a BellResearch felméréséből.