TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST, TÁMOGASSON MINKET!
Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


		
	

A Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) és a Közlekedéstudományi Intézet (KTI) a közelmúltban szakmai fórumot rendezett a Budapest konferenciahajón. Az Intermodális logisztikai szolgáltatások a MAHART Csepeli Szabadkikötőjében című fórum a Vigadó tértől a Szabadkikötőig (és vissza) tartott, s az öt elhangzott előadás (dr. Ruppert László, Hermann Brenninger, Howard Lamb, Jos Denis és Somlóvári László) mellett a hajón történt még egy fontos esemény: itt írták alá a Rotterdami Kikötő és a MAHART Csepeli Szabadkikötő közötti együttműködési megállapodást.

A kikötő a világ közepe, bárhol is van. Komoly versenykörnyezetben dolgozik Rotterdam, Antwerpennel együttműködve munkálkodik pozícióinak javításán. A kikötő profilja a tömegáru-szállításhoz igazodik, a tervek azonban már a konténeres növekedést készítik elő. A liberalizáció a lehetőségek katalizátora - mondta a előadó. Az előrejelzések szerint a belvízi hajózás költségei változatlanok maradnak, a teherautók igénybevétele drágul, s a vasút sem lesz olcsóbb.

A Rotterdami Kikötő (igazodva a Fehér Könyv fő vonulatához) új szállítási rendszert dolgoz ki. Az IQC (Intermodal Quality Connection) intermodális lánc Rotterdam és Budapest között Bargetrain néven indul. E szerint a kikötőből hajón utazna az áru a Rajnán, majd vasútra rakva Deggendorfig jut, ahonnan a Dunán hajózik tovább Budapestig. Ezen útvonalon 13 terminál láncolata ad biztos hátteret a szállítási rendszernek, hogy elkerüljék az üres konténereket. Az ellehetetlenedő közúti kapcsolatok miatt a forgalomba be kell kapcsolni a vízi utat is.


A közúti forgalom 1979-ben 1200 milliárd km forgalmat tett ki. Ha ezt 8 tonnás konténerekben számoljuk, amely 700 km-t tesz meg, akkor 200 millió TEU-t kapunk. Ha ebből a mennyiséghól csak 1 százalékot terelünk át vízi útra, akkor 2 millió TEU-val nő a vízi forgalom. Ez több, mint amit a Rajnán ma szállítanak.


Forrás: Magyar Közlekedés


Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.

Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon végéig, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: az Erste Bank személyi kölcsöne 32 418 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. A Cetelemnél 32 738 forint, a K&H-nál pedig 33 912 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.