2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) és a Közlekedéstudományi Intézet (KTI) a közelmúltban szakmai fórumot rendezett a Budapest konferenciahajón. Az Intermodális logisztikai szolgáltatások a MAHART Csepeli Szabadkikötőjében című fórum a Vigadó tértől a Szabadkikötőig (és vissza) tartott, s az öt elhangzott előadás (dr. Ruppert László, Hermann Brenninger, Howard Lamb, Jos Denis és Somlóvári László) mellett a hajón történt még egy fontos esemény: itt írták alá a Rotterdami Kikötő és a MAHART Csepeli Szabadkikötő közötti együttműködési megállapodást.

A kikötő a világ közepe, bárhol is van. Komoly versenykörnyezetben dolgozik Rotterdam, Antwerpennel együttműködve munkálkodik pozícióinak javításán. A kikötő profilja a tömegáru-szállításhoz igazodik, a tervek azonban már a konténeres növekedést készítik elő. A liberalizáció a lehetőségek katalizátora - mondta a előadó. Az előrejelzések szerint a belvízi hajózás költségei változatlanok maradnak, a teherautók igénybevétele drágul, s a vasút sem lesz olcsóbb.

A Rotterdami Kikötő (igazodva a Fehér Könyv fő vonulatához) új szállítási rendszert dolgoz ki. Az IQC (Intermodal Quality Connection) intermodális lánc Rotterdam és Budapest között Bargetrain néven indul. E szerint a kikötőből hajón utazna az áru a Rajnán, majd vasútra rakva Deggendorfig jut, ahonnan a Dunán hajózik tovább Budapestig. Ezen útvonalon 13 terminál láncolata ad biztos hátteret a szállítási rendszernek, hogy elkerüljék az üres konténereket. Az ellehetetlenedő közúti kapcsolatok miatt a forgalomba be kell kapcsolni a vízi utat is.


A közúti forgalom 1979-ben 1200 milliárd km forgalmat tett ki. Ha ezt 8 tonnás konténerekben számoljuk, amely 700 km-t tesz meg, akkor 200 millió TEU-t kapunk. Ha ebből a mennyiséghól csak 1 százalékot terelünk át vízi útra, akkor 2 millió TEU-val nő a vízi forgalom. Ez több, mint amit a Rajnán ma szállítanak.


Forrás: Magyar Közlekedés


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!