A sajtótájékoztatót Csermely Ákos, a Média Hungária elnöke nyitotta meg. Az Internet Hungary idei három fő témája az Internet penetráció hazánkban, az online rendelés előretörése és a világháló hétköznapjai és üzleti modelljei.
Az október 11-12-én Tihanyban megrendezésre kerülő konferencia szervezőinek célja, hogy a témák ne utópisztikusak és jövőidejűek legyenek, hanem a hétköznapi használatban rejlő valós üzleti lehetőségeket és már megvalósult ötleteket mutasson be. Remélhetőleg a rendezvényen konkrétumokat és működőképes modelleket ismerhetünk meg.
Számok, szép remények
Az elmúlt 4 év során megkétszereződött az internetezők aránya. Míg a TNS-NRC Interbus kutatás adatai szerint 2001-ben a 14-69 évesek 13 százaléka használta az internetet, addig 2005 első felévében már 27 százalék. A gyakori, tehát hetente legalább egyszer internezetők körében pedig közel háromszoros a növekedés: e csoport aránya 7-ről 19 százalékra nőtt. Az online kereskedelem már érezteti hatását a gazdaságban is. A gyakran internetezők egyharmada rendelt már terméket, szolgáltatást az interneten. Természetesen azok aránya, akik kipróbálták már az online vásárlást, ennél is magasabb, eléri a 45 százalékot, mondta el Klenovszki János, az NRC Piackutató Kft. ügyvezetője.
Iparágak csapnak össze az Internet körül, amit a két évszázaddal ezelőtti vasútlázhoz tudnék hasonlítani, közölte Simó György, a T-Online Magyarország vezérigazgatója. A globális online piac nagyon jó irányba halad, ismét érzékelhető a konjunktúra, a boom, a dotcom-hype. Vállalkoznak és befektetnek a cégek még akkor is, ha már az internet bubble 2.0-ról szólnak a pletykák szakmai berkeken belül, tette hozzá Simó. Ismét fellendülőben vannak a garázskapu cégek (kiscégek), amik az utóbbi pár évben a kockázati tőke kivonulásával háttérbe szorultak az online és informatikai piacokon.
"Amilyen szerteágazó, ám mégis logikus kapcsolatok hálója az internet, úgy állt össze a program szerkezete és tartalma is. A hálózat sokszínűségét és felhasználhatóságát mutatják be az előadások; melyek a műsorvezetők és a házigazdák segítségével nemcsak hagyományos, analóg módon kapcsolódnak össze, hanem mátrix jellegűen is összefonódnak. Mivel az internetes társadalom egy része lelkes blogger, az Internet Hungary konferenciáról a folyamatos tájékoztatás céljából blogot készítünk" - mondta Csermely Ákos az Internet Hungary elnöke.
Éljenek a mindenható bloggerek!
"Magyarországon az üzleti típusú blogok különlegesnek számítanak; konferenciáról pedig még soha nem készült ilyen interaktív, folyamatos, személyes véleményen alapuló tájékoztatás. A blogra a közönség soraiból is érkezhetnek kérdések, hozzászólások, melyeket egy kivetítőn a helyszínen is folyamatosan figyelemmel lehet kísérni. Az Internet Hungary konferencia a blogot, mint a szélesebb körök tájékoztatására szolgáló eszközt is szeretné felhasználni és népszerűsíteni" - mondta Pécsi Ferenc az Internet Hungary blog egyik készítője, a dotkommentar.hu kommunikációs tanácsadója.
Szókimondás, IHM-kritika
Both Vilmos, a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesületének (MTE) elnöke józanabbul látta a magyar online helyzetet, mint az összes többi felszólaló, mind üzleti mind felhasználói szinten. Az elnök elmondása szerint nem annyira látványos a felívelés sem az internetpenetráció, sem az e-business területén. Az Informatikai és Hírközlési Minisztériumnak (IHM) vajmi kevés szerepet tulajdonított a fejlődésben Both. Ezt leginkább az autodidakta, organikus online fejlődési pályának köszönhetjük, ami minden országban hozzájárult a háztartások Internet-ellátottságának kibővítéséhez. Szerinte a közreadott adatok arra jók, hogy a már meglévő lemaradásunkat konzerváljuk. (A rekordméretű, 16 százalékos hazai internetpenetráció a környező, nálunk szegényebbnek, gazdaságilag gyengébb országokhoz képest is gyermeteg, például Romániában két évvel ezelőtt mértek hasonló adatot.)
Mindezek ellenére Both elismerését fejezte ki, hogy a szolgáltatók és az üzleti szféra szereplői hétköznapi használatúvá szeretnék változtatni a sokak számára még elérhetetlen internetet. Ugyanakkor félelmeit és örömét is hangsúlyozta a közigazgatási reform megemlítésekor, mivel az e-közigazgatás nálunk még ismeretlen fogalom. Elmondása szerint az e-közigazgatás kiépítését a közigazgatási reform keretein belül kell megteremteni, úgy, hogy ne kelljen minden csip-csup ügyintézéshez a vidékieknek még mindig a megyeszékhelyekre buszozni.
Kapcsolódó anyagok:
9,6 milliárd dollár az online reklámbevétel
Webanalitika: a hatékonyság mércéje