Miért pang a piac? Táblázatok a ferihegyi forgalomról!
Az új jövevények érkezése ellenére is kérdéses azonban, sikerül-e legalább a tavalyi utasszámot hozni nyáron a ferihegyi diszkontpiacnak, amely az elmúlt egy évben egyértelműen megrekedt. A 2006. május és 2007. április közötti időszak például több mint öt százalékkal kisebb forgalmat hozott ebben a szegmensben, mint az azt megelőző egy év, és ekkora mértékű visszaesést tapasztalunk, ha az idei év első négy hónapjának eredményeit vetjük össze 2006 hasonló időszakával.
Nem kapunk jobb képet akkor sem, ha csak a nyári adatokat hasonlítjuk össze. A 2005-os csúcshoz képest, amikor a három legforróbb hónap alatt mintegy 680 ezer utast szállítottak a fapadosok, tavaly már csak alig 640 ezret, ami mintegy hat százalékos visszalépést jelez.
Mindezek ellenére a SkyEurope "hosszú távon is Ferihegyen kíván maradni, és nem keres más repülőteret. A megoldás érdekében folyamatosan tárgyalunk az árakról a BA-val" - tette hozzá. Bár a WizzAir tavaly meglebegtette annak lehetőségét, hogy részben vidékre költözik, ezen a téren azóta - mint azt Kázmér Natasától megtudtuk - nem történt előrelépés, így a közeljövőben valószínűleg nem fog hátat fordítani Ferihegynek.
Mit hoz az új menedzsment?
A problémát egyébként a BA is észlelte, és tavaly ősszel ígéretet tett a 2006 elején már kis mértékben csökkentett díjak további mérséklésére. Erre azonban információink szerint mégsem került sor, elsősorban a tulajdonosváltás miatt. (A repülőtér a brit BAA-tól a német Hochtief Airport vezette konzorcium tulajdonába került.)
Szollár Domokos, a BA Zrt. szóvivője az mfor.hu ezzel kapcsolatos kérdésére közölte: az új vezetés, amely június 7-én vette át az irányítást, jövő heti sajtótájékoztatóján ismerteti konkrét terveit.
"Bízunk abban, hogy az új menedzsment ráébred majd a problémára, és az eddiginél sokkal masszívabb árcsökkentésre is hajlandó lesz leszállási díjak terén. Ez a feltétele ugyanis annak, hogy alacsonyabb árakat tudjunk kínálni, és így piacot generáljunk. Jelenleg nem tudunk elég olcsók lenni" - summázta véleményét a WizzAir kommunikációs igazgatója.
Wéber Balázs
Menedzsment Fórum
Kapcsolódó anyagok:
Német vezér került Ferihegy élére
Újabb járatot indít Budapestről a legnagyobb fapados
Még csak kóstolgatja Ferihegyet a legnagyobb fapados
476 milliárdért viszik Ferihegyet a németek
Ferihegy helyett vidékre repülne a Wizz Air