A bűvös kockát főként a harmincas éveikben járók és a gyerekek veszik, előbbiek nosztalgiából is, hiszen ők akkor voltak gyerekek, amikor 1980-ban először jelent meg a "játék" a távol-keleti szigetországban. A kocka azért is hódíthat megint, mert sokan unják már a bonyolult videojátékokat, olvasható a The Guardian-ben.
Akkor nyolc hónap alatt négymillió darab kelt el belőle, olykor hosszas sorbanállások árán, később kicsit enyhült a roham, de a Japánban eladott mennyiség meghaladta a 8,5 milliót. A világon pedig összesen több mint 300 millió darabot értékesítettek a magyar találmányból.
"A slágercikkektől eltérően a bűvös kocka a nagy kezdeti vásárlási roham után is megmaradt (Japánban)" - mondta a Kyodo japán hírügynökségnek Isimoto Kazuhiro, a Megahouse forgalmazó cég illetékese. Hozzátette, hogy az idei eddigi 150 ezer darab az ötszöröse a tavalyinak, s hogy várakozása szerint év végéig félmillió is elkel a
kockából.
A hagyományos, oldalanként kilenc négyzetes kocka mellett terjed a Rubik Bosszúja nevű, oldalanként 16 négyzetes változat is, és a játékosok a világhálón vezetett "gyorskockázás-blogokban" tudatják versenytársaikkal, milyen időket sikerült elérniük a forgatásban.
A japán piac mellett a kínaiak is érdeklődnek a kocka iránt. A nyár elején a sanghaji Middle Kingdom cég öt évre szóló terjesztési engedélyt írt alá. Ennek alapján Kínában, valamint az dél-kelet-ázsiai térség hét másik országában, köztük Tajvanon, a Fülöp-szigeteken és Malajziában viheti piacra a Rubik-kockát.
Istvánko Viktória
Menedzsment Fórum
Korábbi hírek:
Rubik-kockát adnak a kínaiak kezébe