2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ismét részvénytársaság lett az Opel autógyár, miután a darmstadi cégbíróság szerdán jóváhagyta a társasági forma megváltoztatását korlátolt felelősségű társaságból (GmbH) részvénytársasággá (AG).

Az 1899-ben Adam Opel által alapított gyár 1929-ben lett részvénytársaság, majd 2005-ben - az anyakonszern amerikai General Motors vezetőségének ösztönzésére - kft.-vé alakult át. Detroitban úgy gondolták, hogy a kft. formában működő Opelre ezáltal közvetlenebb befolyást tud gyakorolni a GM. A számítás azonban nem vált be. Sokak szerint ezzel a lépéssel vette kezdetét a nagy múltú német autógyár hanyatlása, amely tavalyelőtt csőd közeli helyzetre vezetett.

A társasági forma megváltoztatását, a kft.-ből Rt.-vé történt átalakulást "az új esztendőbe vezető kitűnő startnak" minősítette szerdai tájékoztatóján Nick Reilly Opel-főnök, aki azonnal hatállyal a részvénytársaság igazgatótanácsának elnöke lett. Mint az ARD televíziónak elmondta, a részvénytársasági forma azt is jelenti, hogy az Opel ezentúl a legjobbak közül válogathat a munkaerőpiacon, ami növeli a társaságnak saját pénzügyi erejébe vetett bizalmát.

Reilly Opel-elnök bizakodását az új modellek sikere is alátámasztja. Ezeknek köszönhetően az Opel a tavalyi válságos esztendőben is növelni tudta részesedését a gyengélkedő európai autópiacon, így az meghaladta a 10 százalékot. A részvénytársasági forma azt is jelenti, hogy erősödik a dolgozók beleszólási joga az Opelnél születő döntésekbe. Ez annyira fontos az alkalmazottaknak, hogy cserébe elfogadták bérük csökkentését is.

Az Rt. forma másik hozadéka, hogy ezentúl az Opel nagyobb önállóságot élvez a jövendő modellek tervezésében és kialakításában. Mint Klaus Franz, az üzemi tanács elnöke az ARD-ben fogalmazott, "mi itt, Rüsselsheimben tudjuk igazán, mit kívánnak a német és az európai vásárlók". A kft-s években Detroitból diktáltak a német tervezőknek, ráadásul a GM kénye-kedve szerint tologatta ide-oda a német leányvállalatnál keletkező nyereséget és veszteséget, ami szintúgy visszatetszést keltett az Opel háza táján. A szerdai öröm mindazonáltal csak óvatos derűlátással párosul Rüsselsheimben. Az Opel ugyanis az idei évet várhatóan 1,4 milliárd euró veszteséggel fogja zárni.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!