Online vásárlás
Bár igen kevesen próbálták még ki közülük az online vásárlást, a magyarországi fiatalokat e területen is nagyfokú nyitottság jellemzi (a 10-18 éveseknek például 75%-a próbálná ki). Mindemellett az e-kereskedelem biztonsági aggályaira kevéssé érzékenyek, mint idősebb és külföldi társaik.
Médiafogyasztási szokások
A fiatalok teszik ki az internetezők között a legnagyobb létszámú, világosan azonosítható jellemzőkkel bíró csoportot, és ilyenformán - fontos offline médiafogyasztóként - ők a legnagyobb online médiafogyasztók is. Róluk ma már elmondható, hogy nem pusztán az offline médiumokénál bővebb információtartalma és gyorsabb elérhetősége miatt választják a netet, hanem gyakorta primér információforrásként kezelik azt.
Célcsoport-szegmentáció
A honlapok tipológiájának kialakításában alapvető a demográfiai tényező, a fiatalos lapok markánsan elkülönülnek a többi weboldaltól. Ezek jellemzően könnyed témájú site-ok, melyek a fiatalok szabadidős érdeklődéséhez, esetenként a tanuláshoz kötődnek.
Életstílus szerinti szegmentáció
Életstílusuk szerint a fiatalok többsége a nyitott, minőségorientált, stílusos "fiatalos trendik" csoportjába tartozik. Másik meghatározó csoportjuk az "éretlenek": ők azok, akik még nem rendelkeznek kialakult véleménnyel, életmóddal. Utóbbiak elsősorban a 14-18 évesek közül kerülnek ki, és nagyrészük idővel elhagyja ezt a csoportot.
Szabadidő-attitűd
Az internetező fiatalok javarészének szabadidő-attitűdje leginkább a "fiatalos, sportos" kategóriával jellemezhető. Sokat járnak el otthonról társaságba, sportolni, szabadidejükben jelentős részt képviselnek az aktív kikapcsolódási formák.
Vásárlás-attitűd
Az internetező fiatalok vásárlás-attitűdjére leginkább az impulzivitás jellemző: gyakran és élvezettel shoppingolnak, ráadásul nem igazán élnek beosztással.
Itt a legújabb NETzedék
A kirowski 2001-ben közreadott második tematikus riportja témájaként a Magyarországon élő 14 és 29 év közötti internethasználók, a NETzedék médiahasználati és online szokásainak felmérését választotta.