Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


		
	

A kirowski 2001-ben közreadott második tematikus riportja témájaként a Magyarországon élő 14 és 29 év közötti internethasználók, a NETzedék médiahasználati és online szokásainak felmérését választotta.

Online vásárlás

Bár igen kevesen próbálták még ki közülük az online vásárlást, a magyarországi fiatalokat e területen is nagyfokú nyitottság jellemzi (a 10-18 éveseknek például 75%-a próbálná ki). Mindemellett az e-kereskedelem biztonsági aggályaira kevéssé érzékenyek, mint idősebb és külföldi társaik.

Médiafogyasztási szokások

A fiatalok teszik ki az internetezők között a legnagyobb létszámú, világosan azonosítható jellemzőkkel bíró csoportot, és ilyenformán - fontos offline médiafogyasztóként - ők a legnagyobb online médiafogyasztók is. Róluk ma már elmondható, hogy nem pusztán az offline médiumokénál bővebb információtartalma és gyorsabb elérhetősége miatt választják a netet, hanem gyakorta primér információforrásként kezelik azt.

Célcsoport-szegmentáció

A honlapok tipológiájának kialakításában alapvető a demográfiai tényező, a fiatalos lapok markánsan elkülönülnek a többi weboldaltól. Ezek jellemzően könnyed témájú site-ok, melyek a fiatalok szabadidős érdeklődéséhez, esetenként a tanuláshoz kötődnek.

Életstílus szerinti szegmentáció

Életstílusuk szerint a fiatalok többsége a nyitott, minőségorientált, stílusos "fiatalos trendik" csoportjába tartozik. Másik meghatározó csoportjuk az "éretlenek": ők azok, akik még nem rendelkeznek kialakult véleménnyel, életmóddal. Utóbbiak elsősorban a 14-18 évesek közül kerülnek ki, és nagyrészük idővel elhagyja ezt a csoportot.

Szabadidő-attitűd

Az internetező fiatalok javarészének szabadidő-attitűdje leginkább a "fiatalos, sportos" kategóriával jellemezhető. Sokat járnak el otthonról társaságba, sportolni, szabadidejükben jelentős részt képviselnek az aktív kikapcsolódási formák.

Vásárlás-attitűd

Az internetező fiatalok vásárlás-attitűdjére leginkább az impulzivitás jellemző: gyakran és élvezettel shoppingolnak, ráadásul nem igazán élnek beosztással.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, Darvas Zsolt, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá, cikkenként nagyjából 10 forintért, havonta és laponként 745 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

 

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 372 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.