Jelenleg naponta negyvenezer kamion közlekedik a cseh fővárosban, ez még a csökkenés után is kétszer annyi, mint tíz évvel ezelőtt, írta az újság. A kamionoknak a fele átutazó.
Az elektronikus autópályadíj-rendszer bevezetése előtt a kamionok számára olcsóbb volt az átutazás Csehországon keresztül, mint Ausztrián keresztül, annak ellenére, hogy a cseh útirány sokszor kerülőt jelentett.
A cseh szigorítás óta megint nőtt a kamionforgalom Ausztriában. "Félek, hogy ezért az osztrákok emelni fogják az ottani díjakat. Emiatt a kamionok majd bizonyára visszatérnek Csehországba" - mondta a lapnak a prágai városi tanács illetékes tagja, Radovan Steiner, és hozzátette, hogy a közlekedési minisztériummal együtt dolgoznak a következő megoldáson.
Nem zárta ki, hogy díjverseny kezdődhet Csehország és Ausztria között, ugyanis lehetőségként említette, hogy emelni fogják a csehországi díjakat. A prágai kerületi tanácsok más módszerekkel is védekeznek a kamionok ellen: a közlekedést nehezítő körforgalmakat építenek vagy egyenest megtiltják a 12 tonnánál nagyobb járművek behajtását.
A cseh képviselőház 2005 decemberében szavazta meg az elektronikus autópályadíj-rendszer bevezetését a 12 tonnánál nagyobb összsúlyú teherjárművek számára 2007-től az autópályákon és a
gyorsforgalmi utakon. A rendszert hétszázmillió euróért építették ki, összesen 177 ellenőrző pontot állítottak fel. Az idén 5,3 milliárd korona (47,4 milliárd forint) bevételt várnak a díjakból.