2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az elektronikus autópályadíj-rendszer januári bevezetése óta 15 százalékkal kevesebb kamion közlekedett Prágában, mint egy évvel korábban - jelentette a Mladá fronta Dnes című cseh lap hétfőn, de figyelmeztetett, hogy tartani kell az osztrák autópályák konkurenciájától.

Jelenleg naponta negyvenezer kamion közlekedik a cseh fővárosban, ez még a csökkenés után is kétszer annyi, mint tíz évvel ezelőtt, írta az újság. A kamionoknak a fele átutazó.

Az elektronikus autópályadíj-rendszer bevezetése előtt a kamionok számára olcsóbb volt az átutazás Csehországon keresztül, mint Ausztrián keresztül, annak ellenére, hogy a cseh útirány sokszor kerülőt jelentett.

A cseh szigorítás óta megint nőtt a kamionforgalom Ausztriában. "Félek, hogy ezért az osztrákok emelni fogják az ottani díjakat. Emiatt a kamionok majd bizonyára visszatérnek Csehországba" - mondta a lapnak a prágai városi tanács illetékes tagja, Radovan Steiner, és hozzátette, hogy a közlekedési minisztériummal együtt dolgoznak a következő megoldáson.

Nem zárta ki, hogy díjverseny kezdődhet Csehország és Ausztria között, ugyanis lehetőségként említette, hogy emelni fogják a csehországi díjakat. A prágai kerületi tanácsok más módszerekkel is védekeznek a kamionok ellen: a közlekedést nehezítő körforgalmakat építenek vagy egyenest megtiltják a 12 tonnánál nagyobb járművek behajtását.

A cseh képviselőház 2005 decemberében szavazta meg az elektronikus autópályadíj-rendszer bevezetését a 12 tonnánál nagyobb összsúlyú teherjárművek számára 2007-től az autópályákon és a
gyorsforgalmi utakon. A rendszert hétszázmillió euróért építették ki, összesen 177 ellenőrző pontot állítottak fel. Az idén 5,3 milliárd korona (47,4 milliárd forint) bevételt várnak a díjakból.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!