1p

Egy futball világbajnokság megszervezése nem kis feladat és persze komoly befektetést is igényel a házigazda ország részéről. Ugyanakkor a turizmuson túl számos más pozitív hozadéka is van egy ilyen nagyszabású eseménynek.

A tavalyi 20 után az idén 28 százalékkal nőhet az e-hirdetésekre fordított bevétel Brazíliában, amely így eléri a 2,88 milliárd dollárt (650 milliárd forint) – írja az Emarketer. Ez az összeg valamennyi reklámtípust magába foglalja a mobileszközöktől a számítógépes adathordozókig. A hirdetési lendület a következő években is töretlen lesz köszönhetően annak, hogy a 2016-os olimpiai játékokat is Brazíliában, egészen pontosan Rio de Janeiróban szervezik meg. A teljes digitális reklámpiac 2018-ra megközelítheti az 5 milliárd dollárt.

Ha megnézzük, hogy mekkora részt képviselnek csak a mobilhirdetések, akkor látható, hogy tavaly és idén is elég csekély arányt képviseltek: a 2,88 milliárd dollárnak mindössze 4 százalékát 120 millió dollárt. Egészen más lesz a kép 2018-ban, amikor a mobilreklámok aránya a teljes büdzsé 20 százalékát teszi majd ki az Emarketer becslése szerint.

Szász Péter
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!