A tavalyi 20 után az idén 28 százalékkal nőhet az e-hirdetésekre fordított bevétel Brazíliában, amely így eléri a 2,88 milliárd dollárt (650 milliárd forint) – írja az Emarketer. Ez az összeg valamennyi reklámtípust magába foglalja a mobileszközöktől a számítógépes adathordozókig. A hirdetési lendület a következő években is töretlen lesz köszönhetően annak, hogy a 2016-os olimpiai játékokat is Brazíliában, egészen pontosan Rio de Janeiróban szervezik meg. A teljes digitális reklámpiac 2018-ra megközelítheti az 5 milliárd dollárt.
Ha megnézzük, hogy mekkora részt képviselnek csak a mobilhirdetések, akkor látható, hogy tavaly és idén is elég csekély arányt képviseltek: a 2,88 milliárd dollárnak mindössze 4 százalékát 120 millió dollárt. Egészen más lesz a kép 2018-ban, amikor a mobilreklámok aránya a teljes büdzsé 20 százalékát teszi majd ki az Emarketer becslése szerint.
Szász Péter
mfor.hu