Több külföldi sajtóorgánum tudósítása szerint is Mark Zuckerberg személyesen jelentette be, hogy komolyan fontolgatják a dislike-gomb beépítését a közösségi oldalba.
"Évek óta kérdezősködnek az emberek a dislike-gombról... a mai pedig egy különleges nap, hiszen eljutottunk odáig, hogy elmondhatom: nagyon közel jutottunk a teszteléshez".
Korábban a dislike-gomb negatív töltete miatt ellenezték a Facebooknál annak bevezetését, hiszen szerintük a közösségi oldal a hálózatépítésről szólnak. A negatív hangok pedig ebben nem segítenének, ahogy a hirdetőknek sem tetszene.
A mostani álláspontjuk szerint azonban mégis szükség lehet a gombra az empátia kifejezéséhez, hiszen egy kellemetlen esemény vagy hír lájkolása meglehetősen ellentmondásosnak és félreérthetőnek tűnik. Éppen ezért a mai napig gyakoriak az értetlenkedések a felhasználók között, hogy mégis "hogyan lehet lájkolni egy ilyen hírt?!". Hamarosan azonban úgy tűnik, véget ér ez a korszak és immár teljesen egyértelmű lesz egy-egy post alatt, hogy valakiből szimpátiát vagy együttérzést váltott-e ki egy-egy bejegyzés.
A Facebook irányváltásához nem mellesleg az is hozzájárulhat, hogy a YouTube-on már évek óta lényegében nagyobb gond nélküli működik a dislike-gomb.
Persze, az már megint egy más kérdés lesz, hogy a közösségi oldalon hirdetők ehhez, hogyan fognak viszonyulni és mennyire lesznek képesek az esetleges negatív véleményekből előnyt kovácsolni.
mfor.hu