2p

Összeomlik vagy magára talál a magyar gazdaság?
Tartogat még meglepetéseket Trump?
Ki profitálhat Gyurcsány Ferenc távozásából?

Online Klasszis Klub élőben Lengyel Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves politológust, közgazdászt!

2025. május 20. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Elkészült a 4-es metró alagútépítését végző első pajzsgép. Az "elektromos vakond" minden próbán átment, megfelelően működik. Az alagútépítő gépet néhány nappal ezelőtt, Németországban próbálták ki és vették át hivatalosan a magyar szakemberek.

Óriásvakond

Az új metró alagútjait 2 pajzs építi, melyek 30 métert képesek megtenni naponta. A tervek szerint az első pajzs a hónap végén érkezik, a második gépet novemberben szállítják. Az alagútépítés legkésőbb januárban indul. A két pajzs az Etele térről indulva előreláthatóan 84 hét alatt építi meg a kétszer 7,4 kilométer hosszú alagutat. Érdekesség, hogy az alagútépítő-gép belsejéből csilléken hozzák majd felszínre a földet. A kitermelt föld helyére azonnal beépülnek az alagút elemek így a talaj azonnali megtámasztást kap, minimálisra csökkentve ezzel a felszíni süllyedések lehetőségét - áll a közlekedési vállalat sajtóközleményében.

A felszínen nem lesz érezhető

A pajzs működéséből a felszínen semmit sem lehet érzékelni. Mivel a fúrófej percenként csak egyet fordul, ezért sem rezgés, sem bármiféle dübörgés, morajlás nem lesz. Az alagútépítés éjjel-nappal folyamatosan zajlik majd.

A gép szinte teljesen automatizált, minden munkaszakasz többszörös biztosítás alatt, számítógépek irányításával, de folyamatos emberi felügyelet mellett zajlik. A modern gépezet minden váratlan helyzetre (vízbetörés, kőzetviszonyok megváltozása, stb.) azonnal képes reagálni. A pajzs belsejében még egy tűzbiztos, oxigénpalackokkal felszerelt pánikszoba is található. Különleges vészhelyzet esetén ez nyújt védelmet a föld alatt dolgozó szakembereknek.

A Gellért téren behozható a lemaradás, a beruházás egésze terv szerint zajlik

A metróberuházás egésze a tervezett ütemezés szerint zajlik. Folyamatosan épül a pajzsindító akna az Etele téren. Az előzetes tervek szerint rendben épülnek a Tétényi úti, a Bocskai úti és Móricz Zsigmond körtéri állomások is. Legkésőbb jövő év elején megindulhat az alagútépítés is. A háttérben gőzerővel folyik a tervező munka. Készülnek az állomások kivitelezési, építészeti tervei és zajlik a II. szakasz előkészítése valamint a metrókocsik tervezése. Csupán a Gellért téren van némi csúszás.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!