
Az új metró alagútjait 2 pajzs építi, melyek 30 métert képesek megtenni naponta. A tervek szerint az első pajzs a hónap végén érkezik, a második gépet novemberben szállítják. Az alagútépítés legkésőbb januárban indul. A két pajzs az Etele térről indulva előreláthatóan 84 hét alatt építi meg a kétszer 7,4 kilométer hosszú alagutat. Érdekesség, hogy az alagútépítő-gép belsejéből csilléken hozzák majd felszínre a földet. A kitermelt föld helyére azonnal beépülnek az alagút elemek így a talaj azonnali megtámasztást kap, minimálisra csökkentve ezzel a felszíni süllyedések lehetőségét - áll a közlekedési vállalat sajtóközleményében.
A felszínen nem lesz érezhető
A gép szinte teljesen automatizált, minden munkaszakasz többszörös biztosítás alatt, számítógépek irányításával, de folyamatos emberi felügyelet mellett zajlik. A modern gépezet minden váratlan helyzetre (vízbetörés, kőzetviszonyok megváltozása, stb.) azonnal képes reagálni. A pajzs belsejében még egy tűzbiztos, oxigénpalackokkal felszerelt pánikszoba is található. Különleges vészhelyzet esetén ez nyújt védelmet a föld alatt dolgozó szakembereknek.
A Gellért téren behozható a lemaradás, a beruházás egésze terv szerint zajlik
A metróberuházás egésze a tervezett ütemezés szerint zajlik. Folyamatosan épül a pajzsindító akna az Etele téren. Az előzetes tervek szerint rendben épülnek a Tétényi úti, a Bocskai úti és Móricz Zsigmond körtéri állomások is. Legkésőbb jövő év elején megindulhat az alagútépítés is. A háttérben gőzerővel folyik a tervező munka. Készülnek az állomások kivitelezési, építészeti tervei és zajlik a II. szakasz előkészítése valamint a metrókocsik tervezése. Csupán a Gellért téren van némi csúszás.