A Gartner Group nemzetközi piackutató cég szerint 2007-2008-ra minden vállalatnak el kell érnie ezt a szintet, ha versenyben akar maradni. Az új felépítés létrehozásához a régi és a valós idejű vállalatnak megfelelő új alkalmazásokat egységes informatikai környezetbe kell szervezni. Ezt a környezetet egy vállalati "idegrendszer" vezérli majd, amely az üzleti folyamatokat is irányítja. Az infrastruktúra alapja a közműszolgáltatásokhoz hasonlóan, a pillanatnyi szükségleteknek megfelelő, igény szerinti (on demand) erőforrás felhasználás. Az e szerint működő vállalat eléri azt az üzemeltetési rugalmasságot és hatékonyságot, amelyet már régóta keresünk - hangoztatta a szakértő.
Jelenleg a szolgáltatásorientált architektúrák fejlesztése áll a középpontban, amit pár év múlva követnek, kiegészítenek az eseményvezérelt architektúrák. Viszont a cégek a már rendelkezésre álló üzleti intelligencia (ÜI) alkalmazásokat sem használják ki elég hatékonyan, a stratégiai irányításban kevésbé alkalmazzák. A jövőben több- és gyorsabban rendelkezésre álló információból sokkal sűrűbben kell majd operatív és stratégiai fontosságú döntéseket hozni. Ehhez az ÜI alkalmazások mellett a tudáskezelő megoldások széleskörű bevezetése is szükséges.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
A cégek fejlődésének egyik alapja az adatbányászat
Integrációs kihívások az Üzleti Intelligencia megoldásokban
A használható ügyféladatokért fizetnek a cégek
Jönnek a valós idejű vállalatok
Új működtetési és irányítási modellt vesznek fel a cégek a jövőben, hogy képesek legyenek megfelelni a piaci elvárásoknak. A vezető elemző cégek szerint a vállalatoknak az elkövetkező években be kell vezetniük valós idejű vállalat modelljét, és az ezt támogató informatikai architektúrát, különben versenyhátrányba kerülnek.