Az amerikai polgárok napi médiafogyasztását az egyetem kutatói új módszerekkel mérték fel. Az olyan megszokott eszközök helyett, mint a telefonos lekérdezés, vagy a naplózás, a médiával való interakció közvetlen vizsgálatát választották. Ez azt jelenti, hogy az alanyokat reggeltől estig egyszerűen elkísérték, és ennek során mérték a médiafogyasztást.
Az eredmények szerint kétszer annyi ideig érintkeznek a fogyasztók a média eszközeivel, mint azt az utólagos felmérések során bevallják. A médiafogyasztás fogalma alá az alábbiakat vonták be: televízió-, videó- és DVD-nézést, a rádió, CD, kazetta és MP3 lejátszó hallgatását, a számítógépezést, az internetezést, az e-mail küldést és fogadást, a telefonálás minden formáját, illetve a könyvek, magazinok és lapok olvasását. Ennek alapján ezekkel a tevékenységekkel napi 11,7 órát töltött egy átlagos tesztalany.
A 'legkevésbé médiaaktív' résztvevő 5,25 órát töltött naponta médiafogyasztással, míg a legaktívabb személy esetében ez az érték elérte a 17 órát. A telefonos lekérdezés során gyűjtött adatok igen távol álltak a valóságtól: mint kiderült, a fogyasztók igen kis mértékben tudják megbecsülni visszamenőleg az egyes tevékenységekre fordított időt. Némileg pontosabb módszer a naplózás, de itt is igen nagy a hibaszázalék.
Míg a telefonos felmérésekből az derül ki, napi 121 percet fordítanak az alanyok a tévénézésre, addig a személyes naplók 278 perces átlagot mutattak, a direkt megfigyelés pedig ennél is magasabb, 319 perces átlageredményt hozott.
Az internetezésre tekintetében hasonlóan nagy a valóság és a megszokott eszközök által becsült időmennyiség közti eltérés: a telefonos interjúk szerint napi 29 percet, a naplózás szerint napi 57 percet, míg a megfigyelések szerint napi 78 percet töltenek a weben az átlagos fogyasztók.
(Menedzsment Fórum)
Jóval nagyobb a médiafogyasztás a mért adatoknál
A valóságos médiafogyasztás markánsan eltér attól, ahogy a hagyományos vizsgálatok mutatják, derül ki a Ball State University Center for Media Design központjának most publikált elemzéséből.