2p

A valóságos médiafogyasztás markánsan eltér attól, ahogy a hagyományos vizsgálatok mutatják, derül ki a Ball State University Center for Media Design központjának most publikált elemzéséből.

Az amerikai polgárok napi médiafogyasztását az egyetem kutatói új módszerekkel mérték fel. Az olyan megszokott eszközök helyett, mint a telefonos lekérdezés, vagy a naplózás, a médiával való interakció közvetlen vizsgálatát választották. Ez azt jelenti, hogy az alanyokat reggeltől estig egyszerűen elkísérték, és ennek során mérték a médiafogyasztást.

Az eredmények szerint kétszer annyi ideig érintkeznek a fogyasztók a média eszközeivel, mint azt az utólagos felmérések során bevallják. A médiafogyasztás fogalma alá az alábbiakat vonták be: televízió-, videó- és DVD-nézést, a rádió, CD, kazetta és MP3 lejátszó hallgatását, a számítógépezést, az internetezést, az e-mail küldést és fogadást, a telefonálás minden formáját, illetve a könyvek, magazinok és lapok olvasását. Ennek alapján ezekkel a tevékenységekkel napi 11,7 órát töltött egy átlagos tesztalany.

A 'legkevésbé médiaaktív' résztvevő 5,25 órát töltött naponta médiafogyasztással, míg a legaktívabb személy esetében ez az érték elérte a 17 órát. A telefonos lekérdezés során gyűjtött adatok igen távol álltak a valóságtól: mint kiderült, a fogyasztók igen kis mértékben tudják megbecsülni visszamenőleg az egyes tevékenységekre fordított időt. Némileg pontosabb módszer a naplózás, de itt is igen nagy a hibaszázalék.

Míg a telefonos felmérésekből az derül ki, napi 121 percet fordítanak az alanyok a tévénézésre, addig a személyes naplók 278 perces átlagot mutattak, a direkt megfigyelés pedig ennél is magasabb, 319 perces átlageredményt hozott.

Az internetezésre tekintetében hasonlóan nagy a valóság és a megszokott eszközök által becsült időmennyiség közti eltérés: a telefonos interjúk szerint napi 29 percet, a naplózás szerint napi 57 percet, míg a megfigyelések szerint napi 78 percet töltenek a weben az átlagos fogyasztók.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!