A közlemény szerint az út- és hídépítő cégek rögzítették, hogy adott pályázatot melyik cég szerzi meg, illetve, hogy esetenként a nyertesek alvállalkozóként mely másik vállalkozást vonják be.
[ajanlo=538][igazitas=right/]A 14 társaság közül a legmagasabb 335,7 millió forintos bírságot a Strabag Rt.-re rótta ki a hivatal, 277,8 milliót a Betonút Rt.-re, és 162 millió forintot a Debmút Rt.-re. A Hódút Kft.-nek 73,5 millió forintot, a Hoffmann Rt.-nek 72,9 milliót, az Egút R.t-nek 72,5 milliót, az Adeptus Rt.-nek 62,7 millió forint bírságot kell fizetnie.
A Vegyépszer Rt.-nek 51,1 millió forintot a Vakond Kft.-nek, 50,1 milliót a Hídépítő Rt.-nek, 44,7 milliót kell fizetnie, míg a Mota-Engil Rt.-nek 43,4 milliót, a Mélyépítő Kft.-nek 23,8 milliót, a MÁV Hídépítő Acélszerkezet Kft.-nek 22,4 milliót, a Swietelsky Építő Kft.-nek pedig 20,7 millió forint bírságot kell megfizetnie.
A versenytanács határozatából kiderül, hogy a jogsértéssel érintett pályázatok értéke mintegy 13,7 milliárd forintot tett ki. A kartellben érintett útszakaszok, a 47-es főút debreceni bevezető szakaszának III. üteme, illetve az Algyő-Hódmezővásárhely közötti szakasz négysávossá alakításának I. üteme, továbbá a Bojtot Hencidával összekötő út, a 4-es főút törökszentmiklósi szakasza, a 61-es főút Kaposvárt északról elkerülő II. szakasza, és a 3-as főút Garadnát elkerülő szakasza.
A GVH közleménye szerint az ilyen típusú kartell az Európai Unió versenyjogi gyakorlata szerint is a legsúlyosabban szankcionálandó versenykorlátozások közé tartozik, mivel közvetlenül és alapvetően torzítja a források hatékony elosztását, és árfelhajtó hatású. A versenytanács, követve korábbi határozatait, a bírság kiszabása során tekintettel volt arra is, hogy a jogsértés közpénzek felhasználását érintette, így annak hatása fokozottan sértette a társadalmi érdekeket.