3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az első targoncának nevezett jármű hozzávetőlegesen 30-40 éve jelent meg az anyagmozgatási gépek piacán. Ezen a területen az autóipari válság hozott áttörést. Amikor a ’70-es években üresjáraton álltak a gyártósorok, felvetődött a kérdés, vajon mire lehetne használni a meglévő motor és sebességváltó készletet. A targoncák fejlődési üteme töretlen, a fejlesztők egyre több ötlettel állnak elő, nemcsak ergonómiai újításokat vezetnek be, hanem a rakodást is elősegítik az emelőszerkezetek tökéletesítésével.

Linde Reológiai Kormányműve (LRS) egy szabadalmaztatott, teljesen új típusú rendszer, amely komoly szerepet játszik a könnyű kezelhetőség biztosításában. Az egyik különlegessége, hogy a kezelő kívánságának megfelelően lehet szabályozni a kormányzás erősségét, a kormány elfordításához szükséges erőt. A beállítás, mint az elnevezés is mutatja, nem mechanikus úton történik, hanem egy folyadék-rendszer szabályoz minden mechanikus mozgást.

Ezek az új generációjú targoncák nagyteljesítményű aktív kormányművel felszereltek, mely külön vezérelt motorokból állnak, működését a CAN bus diagnózis rendszer segíti, speciális alagúthűtéssel az elektronika számára. Az így elért vezetési karakterisztika hasonlatos a cég hidrosztatikus transzmisszióval felszerelt targoncáihoz, emellett jelentősen, 9-25 százalékkal nagyobb sebesség elérésére is képesek elődjeiknél, a szállított súlytól függően, és gyorsulásuk is kétszerese a korábbi modellekének. A pedál megnyomására finoman reagáló motor, és a pedál elengedésekor automatikusan bekapcsolódó fékezés, mind az új technológia előnye csakúgy, mint az, hogy a lejtőn fölfelé elinduláskor a targonca nem gurul hátra. Az emelőkapacitás is egyedülálló, amely a csupán két emelő hengerrel felszerelt triplex toronynak köszönhető, így megmarad a vezető remek kilátása a kabinból, és a munka hatékonysága növelhető. Az aktív meghajtás lehetővé teszi, hogy a jármű csupán a lehető legoptimálisabb mennyiségű energiát használja fel, a haladás sebességétől függetlenül. A megújult rendszer kiküszöböli az irányválasztó kapcsolókat is, így jelentősen lecsökken a menetzaj.

Az alkatrészek könnyen hozzáférhetőek és a szervizelés is könnyebb és gyorsabb, a szervizek közötti üzemórák száma 1000-re nőtt. A három független fékrendszer egy fejlett biztonsági rendszerhez kapcsolódik. Ez egy olyan rendszer, mely mind a négy kereket egyszerre fékezi.

Az új generációhoz tartoznak az R 16 N Active és az R 20 Active modellek is, amelyek nagyon kompakt méreteikkel szélsőséges méretű munkahelyeken is könnyedén mozognak. Utóbb említett speciálisan kiszélesített alvázú változata nagyméretű áru mozgatására alkalmas.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!