2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A két éve megkezdett szerkezeti átalakításoknak meglett az eredményük, ugyanis lényegesen kevesebbe kerül az államnak a vasúti személyszállítás fenntartása – mondta Zaránd György, a MÁV-Start Zrt. új vezérigazgatója a Magyar Hírlapnak.

A lap szombati számában megjelent interjúban a vezérigazgató elmondta, a vasúttársaság vezetése a minőségi szolgáltatásokra helyezi a hangsúlyt, ennek érdekében jelentős utaskomfort-javítási és járműfejlesztési programot indítanak.

Zaránd György elmondta, míg 2012-ben a menetdíjakkal nem fedezett kiadásokra 162 milliárd forint állami költségtérítést vettek igénybe, jövőre ez 144 milliárd forintra csökken úgy, hogy közben jelentősen javul a szolgáltatási színvonal.

Beszélt arról is, hogy a jövő évi menetrendi tervekben két új vonat szerepel Bécsbe, az egyik Debrecenből, a másik pedig Belgrádból közlekedik, Budapesten keresztül. A forgalmas vonalakon főleg a hét végi csúcsidőben lesznek járatsűrítések, új és kényelmesebb vonatokat is forgalomba helyeznek, ezekről azonban még nincs meg a végleges döntés, a cég a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium jóváhagyására vár.

Az utasszámot érintve a vezérigazgató elmondta, idén a tervek szerint hárommillióval több utasuk lesz, mint 2013-ban volt, 108 helyett 111 millió fizető utasra számítanak. Ebből körülbelül húsz százalék vált teljes árú menetjegyet. A bevételnövekedés megközelítheti a három százalékot - mondta.

Zaránd György elmondta azt is, hogy terveik között szerepel az elővárosi flotta bővítése, az esztergomi vonal villamosítása és olyan pályafejlesztések is, amelyek a sebességkorlátozások megszüntetésére irányulnak. Például rendbe hoznák a vasúti pályát Nagykáta és Újszász között, ahol így csökkenne a menetidő.

Ebben az uniós időszakban jelentős fejlesztések várhatók a főváros környéki elővárosi vasútvonalakon is - hangsúlyozta. Jó példa a székesfehérvári fővonal átépítése, ahol új pályán korszerű szerelvények közlekednek, csökkent a menetidő, ennek eredményeképpen tavalyhoz képest mintegy harminc százalékkal növekedett az utasforgalom.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!