A lap szombati számában megjelent interjúban a vezérigazgató elmondta, a vasúttársaság vezetése a minőségi szolgáltatásokra helyezi a hangsúlyt, ennek érdekében jelentős utaskomfort-javítási és járműfejlesztési programot indítanak.
Zaránd György elmondta, míg 2012-ben a menetdíjakkal nem fedezett kiadásokra 162 milliárd forint állami költségtérítést vettek igénybe, jövőre ez 144 milliárd forintra csökken úgy, hogy közben jelentősen javul a szolgáltatási színvonal.
Beszélt arról is, hogy a jövő évi menetrendi tervekben két új vonat szerepel Bécsbe, az egyik Debrecenből, a másik pedig Belgrádból közlekedik, Budapesten keresztül. A forgalmas vonalakon főleg a hét végi csúcsidőben lesznek járatsűrítések, új és kényelmesebb vonatokat is forgalomba helyeznek, ezekről azonban még nincs meg a végleges döntés, a cég a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium jóváhagyására vár.
Az utasszámot érintve a vezérigazgató elmondta, idén a tervek szerint hárommillióval több utasuk lesz, mint 2013-ban volt, 108 helyett 111 millió fizető utasra számítanak. Ebből körülbelül húsz százalék vált teljes árú menetjegyet. A bevételnövekedés megközelítheti a három százalékot - mondta.
Zaránd György elmondta azt is, hogy terveik között szerepel az elővárosi flotta bővítése, az esztergomi vonal villamosítása és olyan pályafejlesztések is, amelyek a sebességkorlátozások megszüntetésére irányulnak. Például rendbe hoznák a vasúti pályát Nagykáta és Újszász között, ahol így csökkenne a menetidő.
Ebben az uniós időszakban jelentős fejlesztések várhatók a főváros környéki elővárosi vasútvonalakon is - hangsúlyozta. Jó példa a székesfehérvári fővonal átépítése, ahol új pályán korszerű szerelvények közlekednek, csökkent a menetidő, ennek eredményeképpen tavalyhoz képest mintegy harminc százalékkal növekedett az utasforgalom.
MTI