A Rover hr-es alkalmazottai levélben keresték meg az áprilisban tönkre ment cég mérnökeit. A levél megnyitja a lehetőségét egy 10 hónapos kínai munkavállalásnak, azzal a kitétellel, hogy a pályázó hozza magával és Kínában szerelje össze felszerelését. A levél tehát toborozza a mérnököket az új helyszínen létesülő autóüzem gyártósorainak összeszerelésére.
A hír egy hónappal azt követően látott napvilágot, hogy Nanjing közölte, még mindig szándékozik a vállalat angliai, Longbridge-ben lévő gyárát újraindítani. A társaság elnökhelyettese, Wang Too Jing úgy tájékoztatott, hogy 1200 munkahelyet létesítenek a cég egykori telephelyén jövőre. A vállalati célt pedig 100 ezer autó gyártásában határozta meg 2007-re, írja a BBC.
Amikor a Nanjing júliusban megvásárolta a Rovert ismeretlen összegért,a cég könyyvizsgálója, a PricewaterhouseCoopers közölte: a társaság új helyszínre, Kínába telepíti az autógyártás egy részét, egy másik részét pedig Angliában tartja. Kína legrégebbi autógyára k+f központot létesítene a szigetországban.
Anglia utolsó brit tömegtermelésű autógyára áprilisban ment csődbe, hátrahagyva 1,4 milliárd font tartozást és közel 6 ezer munkanélkülit.
Kapcsolódó anyagok:
Ezer volt Rover-dolgozónak nincs még állása