A szeptemberben megalakult Wizz Air várhatóan jövő májusban indítja első járatait, a kelet-közép európai országok EU-csatlakozásával egy időben. A légitársaság közleménye szerint a változó jogszabályi környezet, különösen a légi piac liberalizációja teremt kedvező körülményeket a startra. Hasonlóan más európai diszkont társaságokhoz, a Wizz Air egyszerre több bázis kialakításával kíván szélesebb utazási lehetőséget biztosítani a régió utasainak.
A Világgazdaság értesülései szerint a Wizz Air mellett a közeljövőben nem kizárt a Ryanair megjelenése a hazai piacon. A Ryanair a nyáron közölte, hogy Debrecenből indítana járatokat a londoni Stansted repülőterére, akárcsak a SkyEurope és a Wizz Air. Ennek egyebek között az a feltétele, hogy elvégezzék a hajdúsági légikikötő világításának korszerűsítését. A társaságok elsőszámú célpontja nem véletlenül lesz London, mint a Menedzsmentfórum megtudta ez a Malév esetében is legforgalmasabb útvonal.
Kapcsolódó anyag
Fapados-körkép: drága-e az olcsó repülőjegy?
Kitörhet a háború a fapadosok között
Több millió utasra számít működése első évében a Wizz Air; a londoni bejegyzésű légitársaság egyik alapítója Váradi József, a Malév korábbi vezérigazgatója. A hírek szerint ugyanakkor éles harc indulhat meg a legnépszerűbb útvonalakon.