4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az utóbbi időben gyökeresen megváltozott körülmények és a csökkenő forgalom ellenére sem váltanak stratégiát, inkább kivárnak a hazai piacon érdekelt autóipari cégek. Sőt, a legnagyobbak szerint már látszik a fény az alagút végén. Mfor.hu körkép.

Jobb időktre várva (Mfor-montázs)

Magyarországon a GKI Gazdaságkutató Zrt. adatai szerint 2005 közepe óta mutat rohamosan csökkenő tendenciát a gépkocsik eladása. 2007 első negyedévében is ez volt a helyzet, de akkor a szezonális kiigazítás kismértékű növekedést jelzett - feltehetően egyébként az igen kedvező vagy annak tűnő lízingmegoldások miatt. Nem így a második negyedévben, amikor ismét érvényesült a negatív tendencia.

12 százalékkal kevesebb autó fogyott

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) adatai szerint a tagok az idei első félévben összesen 12,2 százalékkal kevesebb autót adtak el, mint a tavalyi hasonló időszakban. A jelentős forgalmú járművek közül a legnagyobb mértékben (17,5 százalékkal) a Suzuki értékesítése esett vissza. Még így is "A mi autónkból" fogyott a legtöbb, 15 445 darab. A második helyen az Opel végzett, 9 736 eladott járművel (ami 8,5 százalékos csökkenést jelez), a képzeletbeli dobogó utolsó fokára pedig a Ford léphetett 8 573 darabos forgalommal (7,5 százalékos mínusszal).

A Magyar Suzuki Zrt. megkeresésünkre nyilatkozott, hogy esztergomi gyárában az idei első félévben jelentős mértékben nőtt a termelés a tavalyi hasonló időszakhoz képest. Az eladott gépkocsik száma is emelkedésnek indult: a cég belföldön 15 984, külföldön 100 268 darab járművet értékesített, ami összességében 42 százalékkal több, mint a 2006-os első féléves adat.

A teljes idei évre mintegy 226 ezer autó eladását jelzi előre a társaság, ebből 35 ezret - a tavalyinál kétezerrel többet - belföldön értékesítene. 2006-ban 168 ezer darab volt a teljes éves forgalom.

Elmondható tehát, hogy a magyar "népautó" iránti kereslet az utóbbi idők megszorító intézkedései miatt csökkent, a gyártó azonban összességében jól teljesít, s idén újra fejlődésnek indul.

Opel: nincs stratégiaváltás


A második legnépszerűbb hazai autóbrandet, az Opelt is birtokló General Motors magyarországi képviseleténél az mfor.hu-nak elmondták: az Opel esetében kevésbé, inkább az árérzékenyebb Chevrolet márkájuknál érezték meg a piaci kereslet csökkenését. Erős termékportfóliójuk és hálózatuk miatt azonban bizakodóak, Megyeri György magyarországi vezető szerint "minden bizonnyal sikeresen átvészelik ezt a nehéz időszakot".

Az igazgató kiemelte: a megváltozott körülmények ellenére a cég nem kíván alapvetően változtatni stratégiáján, mivel az hosszú távú, és módosítása még egy ilyen méretű piaci visszaesésnél sem lenne indokolt.

"Nyilván most nehezebb körülmények között kell dolgoznunk, mivel ilyenkor a verseny még élénkebb, hiszen minden versenytárs - hozzánk hasonlóan - megpróbálja a tavalyi eredményeket hozni vagy legalább megközelíteni" - tette hozzá Megyeri György. "Kereskedőink a kisebb darabszám miatt kénytelenek kevesebb haszonnal legalább úgy teljesíteni, mint korábban. Ez az autóipar ciklikus természete, és ezzel együtt kell élni" - tette hozzá.

A menedzser szerint az elkövetkező hónapok enyhe növekedést fognak mutatni tavalyhoz képest, mivel egy évvel ezelőtt a piac már reagált a gazdasági intézkedésekre, és így a bázis alacsony. Számottevő fellendülést a következő 15 hónapban azonban nem vár a cég.

Új EU-tagországok: plusz 15 százalék


Mindeközben Európa-szerte virágzik az autóipar. Augusztusban 952 205 új személyautó kapott rendszámot, 2,5 százalékkal több, mint tavaly augusztusban, közölték az európai autógyártók szövetségében (ACEA).

Az első félévben az új EU-tagországokban pedig 14,8 százalékkal több új kocsira került fel rendszám, mint a tavalyi első félévben. Az első nyolc hónap átlagában a regisztrált 775 775 új autó már 15,5 százalékkal volt több az egy évvel azelőttinél. 

Fokasz Oresztész

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!