A közlemény szerint az együttesen nettó 116 milliárd forint összköltségű beruházások között a komáromi Duna-híd megépítése, a Kelenföld-Százhalombatta vasúti vonalszakasz korszerűsítése, 59 elővárosi motorvonat felszerelése ETCS2 vonatbefolyásoló rendszerrel, valamint az első hazai cseppfolyósított földgáz (LNG) töltőpontok létesítésének projektje részesül támogatásban. A belvízi közlekedés fejlesztésére mintegy nettó 10 milliárd forint jut - írják.
A mostani első körben tizenhét közlekedésfejlesztési beruházási tervet nyújtott be a CEF forrásaira Magyarország. A tagállamoktól összesen 735 pályázat érkezett be, amelyeket az EB több mint száz nemzetközi szakértő bevonásával értékelt, végül a tagállami képviselők 276 projekt támogatását szavazták meg - ismertette az NFM.
A forráslehívás feltételeiről, részletszabályairól szóló kétoldalú támogatási megállapodásokat várhatóan az ősz folyamán kötik meg bizottsággal. A beruházásokhoz kapcsolódó első közbeszerzések már idén megjelenhetnek. A második CEF közlekedési pályázati kör kiírása 2015 novemberében, a harmadik pedig 2016 őszén várható - tájékoztatott a szaktárca.
A CEF egy új uniós alap, amely a - 2014-2020 közötti időszakban - a transzeurópai hálózatok fejlesztésének felgyorsításának támogatására jött létre a közlekedés, az energetika és távközlés területén.
A közlekedési ágazatra fordítható teljes pénzügyi keret 26,25 milliárd euró, ebből 11,30 milliárd eurót kizárólag a kohéziós országok használhatnak fel. Magyarország részére 1,08 milliárd eurót (334 milliárd forintot) különítettek el 2016 végéig. A nemzeti borítékban található - a 15 százalékos hazai önrészt is beleértve nettó 392 milliárd forint értékű - támogatást eddig a határidőig kell nyertes pályázatokkal lekötni - jelezte közleményében a fejlesztési tárca.
MTI