2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Közép- és Kelet-Európa egyik legnagyobb repülőterét tervezik megépíteni a dél-kelet romániai Galati és Braila város között, eközben másutt is jelentős beruházásokat kénytelenek végrehajtani a már létező romániai légi kikötőkben, a robbanásszerű forgalomnövekedés pedig új repülőterek létrehozását is szükségessé teszi.

A térség egyik legnagyobb repülőterének a megépítésére a Braila megyei tanács pályázatot írt ki. Az 1300 hektár terület 49 évre szóló koncessziójára azt remélik, hogy több magánbefektető jelentkezik majd, akik megvalósítják a 300 millió euróra becsült projektet. Az önkormányzat vezetői azt szeretnék, ha kizárólag magántőkéből sikerülne felépíteni a repülőteret, amelynek megnyitását 2011-re tervezik.

Várhatóan Brassó megyében is landolhatnak majd gépek, ugyanis Vidombákon egy új repülőtér kialakítását tervezik. A Hargita és Kovászna megyét is közvetlenül érintő, 78,5 millió euró értékű projekt tervét nemrég mutatták be a Brassó megyei tanácsban.

A légi közlekedés infrastruktúrája Romániában meglehetősen kezdetleges. Az állapotokat hűen tükrözi, hogy tavaly például a legmagasabb színvonalú szolgáltatásokat biztosító bukaresti Henri Coanda (Otopeni) repülőtéren 3,5 millió utas fordult meg, miközben a többi, két tucatnál is több vidéki légi kikötőt mindössze 280 ezer ember használta.

A legnagyobb beruházási tervet értelemszerűen a román fővárosban hajtanák végre: a Henri Coandán két új terminált építenek. A költségeket 450 millió euróra becsülik. Nem maradt ki a fejlesztési tervekből a kisebb forgalmat lebonyolító bukaresti Aurel Vlaicu (Baneasa) repülőtér sem. A 20 millió euró értékű felújítás részleges befejezése eredményeként a légikikötő az idén már 1,2-1,3 millió utast képes fogadni a tavalyi 700 ezer helyett.

Az előrejelzések azt vetítik előre, hogy a következő években jelentősen növekszik a légi utasforgalom Romániában, ezért sürgős fejlesztésekbe kell kezdeni a már létező fontosabb repülőtereken. A kolozsvári légi kikötőt működtető Kolozs megyei tanács 90 millió eurót fordítana a kifutópálya és az azt körülvevő épületek korszerűsítésére. A Kelet-Romániában fekvő suceavai repülőtér modernizálását a német Kirchhoff cég vállalta el.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!