A térség egyik legnagyobb repülőterének a megépítésére a Braila megyei tanács pályázatot írt ki. Az 1300 hektár terület 49 évre szóló koncessziójára azt remélik, hogy több magánbefektető jelentkezik majd, akik megvalósítják a 300 millió euróra becsült projektet. Az önkormányzat vezetői azt szeretnék, ha kizárólag magántőkéből sikerülne felépíteni a repülőteret, amelynek megnyitását 2011-re tervezik.
Várhatóan Brassó megyében is landolhatnak majd gépek, ugyanis Vidombákon egy új repülőtér kialakítását tervezik. A Hargita és Kovászna megyét is közvetlenül érintő, 78,5 millió euró értékű projekt tervét nemrég mutatták be a Brassó megyei tanácsban.
A légi közlekedés infrastruktúrája Romániában meglehetősen kezdetleges. Az állapotokat hűen tükrözi, hogy tavaly például a legmagasabb színvonalú szolgáltatásokat biztosító bukaresti Henri Coanda (Otopeni) repülőtéren 3,5 millió utas fordult meg, miközben a többi, két tucatnál is több vidéki légi kikötőt mindössze 280 ezer ember használta.
A legnagyobb beruházási tervet értelemszerűen a román fővárosban hajtanák végre: a Henri Coandán két új terminált építenek. A költségeket 450 millió euróra becsülik. Nem maradt ki a fejlesztési tervekből a kisebb forgalmat lebonyolító bukaresti Aurel Vlaicu (Baneasa) repülőtér sem. A 20 millió euró értékű felújítás részleges befejezése eredményeként a légikikötő az idén már 1,2-1,3 millió utast képes fogadni a tavalyi 700 ezer helyett.
Az előrejelzések azt vetítik előre, hogy a következő években jelentősen növekszik a légi utasforgalom Romániában, ezért sürgős fejlesztésekbe kell kezdeni a már létező fontosabb repülőtereken. A kolozsvári légi kikötőt működtető Kolozs megyei tanács 90 millió eurót fordítana a kifutópálya és az azt körülvevő épületek korszerűsítésére. A Kelet-Romániában fekvő suceavai repülőtér modernizálását a német Kirchhoff cég vállalta el.