Mit jelent mindez a gyakorlatban?
Például, hogy a 80 százalékos vevőigény-kielégítést 98 százalékosra javítjuk. Mindehhez meg kell találnunk a rendszer gyenge pontjait, mondjuk egy optimalizáló szoftvercsomaggal, s aztán egyenként kijavítani a hibákat. Ebbe a körbe értendő a szakembergárda is, magyarul, hogy a megfelelő emberekkel dolgozzunk együtt, s a jó szakembert is tovább képezzük. Távol vagyunk még ugyan a papírnélküli irodától - hogy egy gyors példát mondjak - de a cégnél a diplomások-nem diplomások aránya máris jelentősen átalakult, olyanokkal töltöttük fel a helyeket, akik fogékonyak az új technológiákra. Ezzel párhuzamosan persze az idősek-fiatalok aránya is változott.
Mi vitte rá Önöket a változtatásokra?
Mindez elsősorban a Richter Gedeon stratégiájából adódik. A vállalat ugyanis szeretné megőrizni függetlenségét, márpedig ez esetben saját magának kell olyan színvonalon teljesítenie, hogy a konkurencia ne tudja bekebelezni. Ehhez a hazai piac magas színvonalú ellátása mellett az is szükséges, hogy külföldön is meg tudjuk vetni a lábunkat, egy egész más típusú versenyben. A követelmények ezzel párhuzamosan egyre szigorúbbak, minden évben javulunk kicsit, s a tendenciához minden területen igazodni kell. Ez alól a logisztika sem kivétel.
Krimirajongók sakkjátszmája, avagy gyógyszerlogisztika RG-módra
Egy függetlenségét megőrizni kívánó cégnél a logisztikának is folyamatosan változni, javulni kell - mondta az SCM Magazinnak adott interjújában Gergely László, a Richter Gedeon RT. anyagtervezési főosztályvezetője, akit idén az MLBKT az Év Logisztikai Menedzsere címmel jutalmazott.