Pozitívan is kikerülhetünk a bajból
Bratyizás a sajtóval
Ettől eltérő véleményt képviselt Szántó Péter. A szakember, aki 13 éve állt át a "sötét oldalra", s előtte Jedi lovagként az újságírókkal vállvetve harcolt, úgy véli: bár néha valóban létrejöhet egyfajta egyensúly, de felesleges erőltetni a kapcsolatot, mivel más érdekek vezérlik a feleket.
A gyakorlat mellett elméleti síkon is szó esett a kríziskommunikációról, a média szerepéről. "A válságkommunikációs stratégia legfontosabb tulajdonsága, hogy van" - kezdte mondandóját dr. Szekfű András. A Szignum Media Consulting ügyvezető igazgatója a Titanic, a Mercedes és az Audi TT nemzetközi példájával érzékeltette, mennyit számít a megfelelő kommunikáció speciális lélektani helyzetben.
Mivel a válságból jól is kikerülhet egy vállalat, ahogy ezt a K&H példája is mutatta, a szakértő szerint érdemes rá pénzt és időt áldozni. A közvélemény figyelme a válság időbeli lefolyása alatt eltolódik: kezdetben a "ki hibázott", "mit követett el"-kérdések állnak a középpontban, később a "hogyan viselkedik a cég", "kifejezi-e részvétét"-szempont válik fontossá. A krízis elején a vállalat ismertsége emelkedik, imázsa pedig esik. Ha azonban jól tud teljesíteni a megfelelő területeken, akkor pozitív szaldóval is zárhatja a mérleget.
Istvánko Viktória