2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Sutba dobhatják a cégek a kríziskommunikációs tankönyveket, ha a bennük foglaltak nincsenek eléggé begyakorolva. Legjobb, ha hidegvérrel próbálunk úrrá lenni a kialakult válságon. Ez is elhangzott szerdán a Business Class e témában rendezett budapesti konferenciáján, amin az mfor.hu is részt vett.

Pozitívan is kikerülhetünk a bajból

Bratyizás a sajtóval

A MOL vezetője szerint csak hosszú idő alatt lehet olyan, napi kapcsolatot kialakítani az újságírókkal, hogy mindkét fél partnerként tekintsen a másikra. Ha ez a mindennapokban működik, akkor krízis esetén is számítani lehet a firkászokra.

Ettől eltérő véleményt képviselt Szántó Péter. A szakember, aki 13 éve állt át a "sötét oldalra", s előtte Jedi lovagként az újságírókkal vállvetve harcolt, úgy véli: bár néha valóban létrejöhet egyfajta egyensúly, de felesleges erőltetni a kapcsolatot, mivel más érdekek vezérlik a feleket.

A gyakorlat mellett elméleti síkon is szó esett a kríziskommunikációról, a média szerepéről. "A válságkommunikációs stratégia legfontosabb tulajdonsága, hogy van" - kezdte mondandóját dr. Szekfű András. A Szignum Media Consulting ügyvezető igazgatója a Titanic, a Mercedes és az Audi TT nemzetközi példájával érzékeltette, mennyit számít a megfelelő kommunikáció speciális lélektani helyzetben.

Mivel a válságból jól is kikerülhet egy vállalat, ahogy ezt a K&H példája is mutatta, a szakértő szerint érdemes rá pénzt és időt áldozni. A közvélemény figyelme a válság időbeli lefolyása alatt eltolódik: kezdetben a "ki hibázott", "mit követett el"-kérdések állnak a középpontban, később a "hogyan viselkedik a cég", "kifejezi-e részvétét"-szempont válik fontossá. A krízis elején a vállalat ismertsége emelkedik, imázsa pedig esik. Ha azonban jól tud teljesíteni a megfelelő területeken, akkor pozitív szaldóval is zárhatja a mérleget.

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!