2p

Kevésbé hatékonyak a televíziós reklámok, mint két évvel korábban, állítja öt reklámszakemberből négy egy most megjelent tanulmányban.

Nem dobták fel azok a hírek a televíziós szakma képviselőit, amelyek szerdán láttak napvilágot a reklámozási szokások változásáról, a hirdetések hatékonyságáról, illetve növekvő hatékonytalanságáról. A csatornák folyamatosan aggodalmukat fejezik ki az olyan új technológiák népszerűbbé válása miatt, mint a digitális televíziózás vagy a video on demand szolgáltatás. Ez utóbbi már most is jelentősen megkeseríti a reklámokból élők mindennapjait, ám az Association of National Advertisers and Forrester Research kutatása szerint a valódi harc csak most kezdődik.

A hirdetők egyre extrémebb megoldásokban kénytelenek gondolkodni, hogy üzenetüket eljuttassák célcsoportjukhoz. A 133 megkérdezett nagyvállalati reklámszakember között a Johnson & Johnson, a Pfizer, a Verizon és a Colgate munkatársai is kifejtették véleményüket a változó piacról. Ezek szerint a megkérdezettek mintegy 70 százaléka a digitális televíziózás és az on demand elterjedésével teljesen eltemeti a hagyományos, 30 másodperces szpotokat.

"Ugyan a tévétársaságok továbbra is olyan adatokat közölnek, miszerint a hagyományos tv-reklámok hatékonysága nem romlik, a nagy hirdetők egyre inkább elpártolnak ettől a megoldástól" - fogalmazott a kutatás egyik készítője. "A cégek olyan reklámlehetőségek iránt kutatnak, amelyek pénztárcakímélőbbek és egyre inkább távolodnak a 30 másodperces reklámok világától"- tette hozzá a szakember.

A válaszadók mintegy 60 százaléka kevesebbet kíván költeni a jövőben hagyományos tévéhirdetésekre, amint a digitális televíziók száma eléri a 30 milliót a háztartásokban. A Forrester szerint jelenleg mintegy 10 millió ilyen készülék található az Egyesült Államokban, s három éven belül bizonyosan meghaladja a számuk a 30 milliót. A szakemberek ekkorra jósolják az olyan hirdetési formák valódi elterjedését, mint amilyen a termékelhelyezés, a szponzoráció különböző formái, az interaktív és az online video reklám.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!