3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A világon 1996 óta több mint 350 milliárd dollárt fordítottak a légiközlekedés fejlesztésére, abban a reményben, hogy 2010-re megduplázódik az ágazat iránti igény.

A világon 1996 óta több mint 350 milliárd dollárt fordítottak a légiközlekedés fejlesztésére, abban a reményben, hogy 2010-re megduplázódik az ágazat iránti igény.

Az Európai Unió az egyik legnagyobb költségvetési tétele is a repülést és a vele kapcsolatos kutatásokat támogatja, hiszen ez a terület csúcstechnológia része. A befektetés busásan megtérült - legalábbis eddig - hiszen húsz éven át a hozadék átlagosan 8 százalék feletti volt, ami megelőzte a többi iparág eredményeit. Nem véletlen tehát, hogy kormányok és befektetők szinte tülekedtek a piacok elnyeréséért. S épp ez okozta a bajt: túlfejlesztették (tetemes kölcsönöket vettek fel, új gépeket állítottak forgalomba, s a régieket áron alul tudták értékesíteni stb.) a légitársaságokat, amelyek közül mára több létszámleépítéssel menti a helyzetet, de így is szenved kapacitásának kihasználatlanságával. Az árversenyben csak a legszervezettebbek maradtak talpon.

Az elmúlt öt évben a légitársaságok 1,3 milliárd utast szállítottak, több mint 15,4 millió esetben emelkedtek fel a repülőgépek, amelyek 19,3 milliárd kilométert tettek meg, hogy elérjék a világon működő 1300 reptér valamelyikét. A fuvarozásban a légi áruszállítás fejlődése volt a leglátványosabb, aránya országonként 10-15 százalékra nőtt, főleg a kisméretű, értékes termékek szállítása iránt nőtt a kereslet. Több társaság kifejezetten légi fuvarozásra szerveződött, így többek között az élő halak, a gyümölcsök és virágok szállítása mindennapossá vált nem csak hosszú, hanem rövid utak esetében is.

Európában úgynevezett regionális szerveződésű repterek működnek. Az 500-700 kilométerenként telepített légikikötőkből kisebb gépekkel szállítják az utasokat, illetve a szállítmányokat a nagy légikikötőkbe, ahonnan óriás gépekkel távolabbi úti célokig lehet repülni. Az öreg kontinensen újabban már 150-200 kilométerenként nyitnak gazdaságosan működtethető regionális reptereket. Bécs, Frankfurt, Berlin, Zürich, Róma, London, Párizs és Amszterdam nagy légikikötőként működne továbbra is. Budapest nemzetközi gyűjtőreptérré válási esélyét növelheti, hogy Kelet-Európában kevés a megfelelő repülőtér, a moszkvai és a kijevi pedig túlságosan távol fekszik. Budapestnek Prágával és Béccsel kell megküzdenie a piacon, kevés eséllyel, hiszen a csehek és az osztrákok is tudatosabban, ráadásul jelentősebb forrásokkal a háttérben készülnek a kihívásokra, mint a ferihegyiek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!