A vásárlók 54 százalékának döntése hátterében a ruhavásárlás szerezte öröm áll. A nemzetközi átlaghoz képest többen vásárolnak eme okból Görögországban, Finnországban és Csehországban. A vásárlók 52 százaléka állította, hogy őt ruhavásárlásra az adott áru hazai eredete motiválja. A vásárlók 42 százalékára jellemző, hogy alkalmanként elcsábul. A többi országhoz képest jellemzőbb ez a magatartás Ausztriában és Németországban. A megkérdezettek 38 százaléka számára jelentős súllyal esik a latba az, ha a vágyott holmi a legújabb divat szerint készült.

A magyar vásárlási szokásokról
Magyarországon szintén a praktikus okok vezérlik a legtöbb vásárló ruházati beszerzéseit. A megkérdezettek jelentős többsége, 85 százaléka jellemzően azért vesz ruhát, mert arra szüksége van. Az akciók nálunk valamivel többek számára jelentenek vonzerőt a ruhavásárlásnál, mint az Nyugat- és a Kelet-Európában tapasztalható: a magyarok 77 százalékát készteti olykor vásárlásra az akciós árukínálat, míg ez az arány régiónkban és tőlünk nyugatabbra legfeljebb 70 százalék körül alakul. Tízből hat magyarra jellemző, hogy amiatt költ időnként egy-egy ruhadarabra, mert számára ruhát venni örömet jelent. Honfitársaink 55 százalékára igaz, hogy amiatt is vesz ruhát, mert hazai gyártású darabról van szó.
A nemzetközi átlagnál mindössze két százalékponttal magasabb azoknak az aránya aki előzetes terv nélkül tér be valamely üzletbe és vásárol ruhát. A magyar lakosság több, mint harmadára jellemző, hogy azért vesz ruházati holmikat, mert az a legújabb divatot képviseli. A hazai megkérdezettek 36 százalékára jellemző, hogy mások rábeszélésére költ alkalmanként ruhára. Ruhavásárláskor mi magyarok kissé fontosabbnak ítéljük a márkákat, mint nyugat- vagy közép-európai társaink, hiszen a megkérdezettek 45 százaléka állítja, hogy egy-egy termék bizony gyakran márkás volta miatt kerül a kosarába. A különböző márkáknak ilyen jelentőséget tulajdonítók aránya Nyugat-Európában 31 százalék, Közép-Európában pedig 35 százalék körül alakul.
A felmérésről
2006 áprilisában mintegy 20 ország 20 ezer lakosát kérdezte meg a GfK Csoport ruházkodási szokásairól a Wall Street Journal Europe megbízásából. A felmérés többek között kitért a vásárlás mögött álló motivációkra.