Szeptember végén kért felszőámolási eljárást maga ellen a Rynart. Az indoklás szerint a korábban hitelező bankok felmondták a megállapodásokat, így a cég nem tehet mást, mind lehúzza a rolót - derül ki a HVG információiból. A felszámolás során a társaság azt reméli, sikerülhet az eszközök értékesítéséből kifizetni az ügyfeleket.
Szakmai berkekben egyébként nem túl nagy meglepetés, hogy nem ment a Rynartnak. Pénzügyileg és gazdaságilag is kockázatos játékba kezdtek, hogy piacot szerezzenek maguknak. A piaci pletykák ugyanis arról szóltak, hogy a Rynart megpróbálja kiszorítani a konkurenciát a mulninacionális cégek piacáról. Rendszeresen aláígértek a piaci árnak, így szerezték meg a Tesco vagy az Unilever kiszolgálását.
Nem jött be
A terv azonban nem vált be tökéletesen. Egyrészt nem tudtak minden szereplőt kiszorítani, másrészt a kipécézett szegmens nem is volt annyira nyerő. A multik ugyanis nem a legbőkezűbbek - jóllehet a folyamatos megbízás és a hatalmas szállítmány megbízható üzleti tervezést tesz lehetővé.
Hogy az üzlet nem jött be, mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a társaság egyre komolyabb likviditási problémákkal kezdett küszködni az elmúlt években. Ebben persze közrejátszott az is, hogy a járműpark szinte csak új autókból áll, amelyeknek a lízingdíja igencsak magas.
A nem fizetés végül odáig fajult, hogy a társaság "bújkálni" kezdett a hitelezői elől - egy időben még az üzemanyagot sem tudták kifizetni, és a karbantartás költségeivel is tartoztak.
A cég ellen végrehajtási eljárás is indult, s az APEH szégyenlistájára is felkerültek mint százmillió forintnál magasabb összegű lejárt tartozást felhalmozó cég. Ezt az összeget végül visszafizették, az eljárás pedig szeptemberben lezárult.
Akkor úgy tűnt, talpra tud állni a társaság, az alkalmazottak is megkapták elmaradt bérüket. Eddig tartott.