3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A fogyasztó megtartásának egyik problémáját abban az automatizmusban kell keresni, hogy a legtöbb eljárás során minden vásárlóval ugyanúgy bánnak. Annak ellenére, hogy az eszközök széles tárháza áll rendelkezésükre, a vállalatoknak nehezen tudnak jó kapcsolatokat kiépíteni a fogyasztókkal.

A Chordiant CEO-ja, Stephen Kelly azt állítja, hogy ezek a vállalatok annyira sok más eszközzel is rendelkeznek – szoftver, telekommunikációs kapcsolatok, kapcsolat központú szolgáltatások -, hogy paradox módon, jó vásárlói kapcsolatokat létesíteni sokkal nehezebbé vált. Ami egykor viszonylag egyszerű filozófia, vagy kitűnő fogyasztói kiszolgálás volt, ma nagyon bonyolulttá vált.

Az érték kiszámítása

A probléma középpontjában az a csőlátásmód áll, amellyel a vállalatok a vásárlóikat szemlélik – vagy legalábbis a pénzbeli értéket, amit képviselnek. "A legprimitívebb szinten egy vállalat azt feltételezheti, hogy a fogyasztó értéke megegyezik azzal az árral, amelybe a vásárló megszerzése és kiszolgálása kerül, mérlegre téve azzal szemben, hogy meddig maradnak (megtartás), és mennyivel vásárolnak többet (keresztező eladás/up-sell)" - Kinikin állítása szerint. Ezen elv szerint a fogyasztóra való költés nem haladhatja meg a fogyasztó értékét.
Larry Goldman, a Braun’s Consultings CRM üzletág vezető elmondása szerint a vállalatoknak új módszereket kell kidolgozniuk vásárlóik megítélésére.

Gazdasági tényezők

A gazdasági visszaesésnek köszönhetően az átlagos fogyasztó – akár egy magánszemély, akár egy cég – kevesebbet költ, ezt a tényt a vállalatok nem hagyhatják figyelmen kívül. "A társaságoknak arra kell koncentrálniuk, hogyan fogják növelni, vagy maximalizálni a vásárlók költekezésének egyéni részesedését az egyes fogyasztókhoz rendelt érték kezelésével és növelésével," jegyezte meg egy riportban, amelyben a jövőbeni trendekről volt szó. "Ennek eredményeként a vásárló részesedése mindent megelőző lesz, míg a piac részesedése másodlagos fontosságúvá válik."

A Goldman előrejelzése szerint a vállalatok elkezdenek majd foglalkozni "fogyasztó-alakító tevékenységekkel". Ilyen lesz például "megállapodni a fogyasztói érték-vezetőkkel azáltal, hogy a figyelmük középpontjába a különböző fogyasztói szegmensek érték hozzájárulásait helyezik, és arra használva ezt a tudást, hogy megváltoztassák a vásárlók érték egyenletét." Ennek az eredménye az lesz, hogy megváltozik a vállalatok fogyasztó értékelésének módja, ahogy "kifejlődik a bevétel-alapú megközelítésből az egyéni fogyasztó profitképessége."


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!