2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egy lépéssel közelebb kerültek az érintett felek, hogy békekötéssel záruljon a Budweiser névért folytatott hosszú, számtalan bírósági ítélettel terhelt vita. A világ egyik legnagyobb sörgyártó társasága, az Anheuser-Busch ugyanis disztribúciós megegyezést kötött a cseh Budejovicky Budvar céggel.

Az amerikaiak és a csehek az elmúlt években több ország esetében is perre mentek a Budweiser márkajegy használata miatt. A cseh sörgyár központja Ceske Budejovicében található, amelynek német neve Budweis. Ennek köszönhetően több bíróság támogatta azt a cseh állítást, hogy csak az itt készülő sör használhatja a Budweiser márkanevet. Számos olyan ítélet is született, amely során azonban a földrajzi eredet jogán a névhez ragaszkodó cseh sörgyár alulmaradt, miután az Anheuser-Bush (AB) által használt Budweisser 1876 óta bejegyzett márka. Eredete persze a cseh városhoz kötődik, miután innen vándorolt ki az USA-ba az a német sörfőző, aki a 1852-ben megalapította a tengerentúli céget.

A "kiegyezés felé" a legfontosabb lépést valószínűleg az a 2006-os Európai Uniós döntés jelentette, amely szerint a közösség országaiban az AB jogosult a Budweisser névre, míg a cseh cég a Budweiser Budvar a márkanevet használhatja.

Miközben a jogászok a tárgyalótermekben próbálták igazukat bizonyítani az értékesítési osztályok már az együttműködésen dolgoztak, melynek eredményeképpen az AB disztribúciós portfoliójába bekerülnek a Budejovicky Budvar termékei is. Az amerikaiak a prémium termékek esetében remélnek sikert, a kezdetben 30 államban piacra kerülő cseh söröket Czechvar néven hozzák forgalomba, számolt be az AP hírügynökség.

A lépés mögött természetesen az AB részéről is az üzleti racionalitás dominál. Az Egyesült Államokban ugyanis az elmúlt évben a hazai sörök forgalma csupán két százalékkal bővült, miközben a Beer Marketers Insights szerint az import termékek 12,5 százalékos növekedést értek el. A cseh cég mellett más felső kategóriás termékek piacra lépését is segíti az AB. 2007. januárban lép érvénybe az a tavaly nyáron nyélbeütött megállapodás, mely szerint a hollandiai székhelyű Grolsch teljes mértékben használhatja az AB nemzetközi kereskedelmi hálózatát, cserébe a Grolsch sör kizárólagos amerikai forgalmazójává válnak.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!