Ezzel összefüggésben a MÁV-közlemény idézi a cég illetékesének az Info Rádióban tett augusztus 24-i nyilatkozatát, miszerint "...ilyen nagy szerződés esetén mindegyik félnek megvan a lehetősége, hogy lobbizzon, ez különböző dolgokban merülhet ki, értelemszerűen az adott településnek is érdeke lehet, hogy az azon a településen lévő munkahelyek legyenek biztosítva."
A polgármester szándékának komolyságát jelzi, hogy az önkormányzat jogászai már egyeztetnek a Bombardier jogi képviselőivel a szakmai részletek kidolgozásáról. Az önkormányzat a "perbeli beavatkozó" jogi formulát kihasználva segítene a Bombardiernek: az iratban a város szempontjait sorakoztatná fel a bíróság meggyőzése érdekében.
Mint ismert, a MÁV augusztus 4-én harmadszor is a svájci Stadlert hirdette ki a 30 + 30 elővárosi villamos motorvonat beszerzésére és karbantartására kiírt közbeszerzési pályázat győzteseként, a döntést azonban a Bombardier - a korábbi két alkalomhoz hasonlóan - megtámadta a KDb-nél. A testület augusztus 26-án tartott nyilvános tárgyalást az ügyben, ahol a két fél képviseletében felsorakozó ügyvédek a közbeszerzési biztosok előtt mondták el érveiket a három vitás kérdéssel kapcsolatban.
A KDb-nek eredetileg szeptember 3-ig kellett volna döntést hozni az ügyben, mivel a fellebezés beérkezésétől, tehát augusztus 5-től számítva ekkor jár le a 30 napos határidő. A testület azonban - élve a törvény adta lehetőséggel - 10 nappal, azaz szeptember 13-ig meghosszabbította azt.
Menedzsment Fórum
MÁV: túllobbizza magát a Bombardier
A MÁV szerint hamisak azok az állítások, miszerint 500 dolgozó munkahelye kerül veszélybe a dunakeszi Bombardier-MÁV Járműjavító Kft.-ben, amennyiben nem a kanadai-német cég nyeri az elővárosi motorvonattendert. A pályázat eredményét nem lobbi-tevékenységnek kellene eldöntenie, teszik hozzá.