2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az m-commerce, vagyis a mobil eszközökkel történő vásárlás körül jóval kisebb a felhajtás, mint valamikor idősebb testvére, az (internetes) e-kereskedelem körül volt.

A Jupiter elemzőjétől némileg eltérő véleményt fogalmaznak meg azok a szakemberek, akik szerint az m-commerce valójában nem is kereskedelmi megoldás, hanem a marketing és az ügyfélkezelés újfajta kiterjesztése. Ilyen nézetet képvisel többek közt Tom Miller, a CyberDialog elnökhelyettese is, aki szerint az m-kereskedelem fokozatosan kontextus-függő marketingeszközzé alakul át, amely segítségével a potenciáli vásárló éppen akkor érhető el, amikor "vásárlásra kész" helyzetben (pl. a bolt kirakata előtt) van. Ez az átalakulás azonban évekig - Miller szerint akár 5-9 évig is eltarthat

Gigi Wang, az IDC szakértője szerint a mobil eszközök nem annyira a kereskedelmet forradalmasítják, mint inkább az ügyfélszolgálat lehetőségeit gyarapítják. Az eddigi tapasztalatok szerint a legtöbb mobil eszközről kezdeményezett tranzakció más csatornákban végződik.

Miller és Wang véleményét megerősíti az a felmérés is, amelyet 200 európai vállalat bevonásával készített a Datamonitor. Ebből kiderül, hogy vállalatok 54 százaléka is elsősorban marketing és ügyfélszolgálati eszköznek tekinti a mobil csatornát. A Datamonitor adataiból az is kiderül, hogy országonként jelentős eltérések lehetnek e területen. Míg például a német vállalatoknál nagy az mobil megoldásoknak nagy szerepet szánnak az üzleti folyamatokban - különösen a dolgozók egymás közti
kommunikációjában - , a brit és spanyol cégek elsősorban az ügyfélszolgálati megoldásokban számítanak

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!