A Jupiter elemzőjétől némileg eltérő véleményt fogalmaznak meg azok a szakemberek, akik szerint az m-commerce valójában nem is kereskedelmi megoldás, hanem a marketing és az ügyfélkezelés újfajta kiterjesztése. Ilyen nézetet képvisel többek közt Tom Miller, a CyberDialog elnökhelyettese is, aki szerint az m-kereskedelem fokozatosan kontextus-függő marketingeszközzé alakul át, amely segítségével a potenciáli vásárló éppen akkor érhető el, amikor "vásárlásra kész" helyzetben (pl. a bolt kirakata előtt) van. Ez az átalakulás azonban évekig - Miller szerint akár 5-9 évig is eltarthat
Gigi Wang, az IDC szakértője szerint a mobil eszközök nem annyira a kereskedelmet forradalmasítják, mint inkább az ügyfélszolgálat lehetőségeit gyarapítják. Az eddigi tapasztalatok szerint a legtöbb mobil eszközről kezdeményezett tranzakció más csatornákban végződik.
Miller és Wang véleményét megerősíti az a felmérés is, amelyet 200 európai vállalat bevonásával készített a Datamonitor. Ebből kiderül, hogy vállalatok 54 százaléka is elsősorban marketing és ügyfélszolgálati eszköznek tekinti a mobil csatornát. A Datamonitor adataiból az is kiderül, hogy országonként jelentős eltérések lehetnek e területen. Míg például a német vállalatoknál nagy az mobil megoldásoknak nagy szerepet szánnak az üzleti folyamatokban - különösen a dolgozók egymás közti
kommunikációjában - , a brit és spanyol cégek elsősorban az ügyfélszolgálati megoldásokban számítanak
M, mint MÓDOSÍTÁS - új pályán az m-kereskedelem
Az m-commerce, vagyis a mobil eszközökkel történő vásárlás körül jóval kisebb a felhajtás, mint valamikor idősebb testvére, az (internetes) e-kereskedelem körül volt.