2p

Az m-commerce, vagyis a mobil eszközökkel történő vásárlás körül jóval kisebb a felhajtás, mint valamikor idősebb testvére, az (internetes) e-kereskedelem körül volt.

A Jupiter elemzőjétől némileg eltérő véleményt fogalmaznak meg azok a szakemberek, akik szerint az m-commerce valójában nem is kereskedelmi megoldás, hanem a marketing és az ügyfélkezelés újfajta kiterjesztése. Ilyen nézetet képvisel többek közt Tom Miller, a CyberDialog elnökhelyettese is, aki szerint az m-kereskedelem fokozatosan kontextus-függő marketingeszközzé alakul át, amely segítségével a potenciáli vásárló éppen akkor érhető el, amikor "vásárlásra kész" helyzetben (pl. a bolt kirakata előtt) van. Ez az átalakulás azonban évekig - Miller szerint akár 5-9 évig is eltarthat

Gigi Wang, az IDC szakértője szerint a mobil eszközök nem annyira a kereskedelmet forradalmasítják, mint inkább az ügyfélszolgálat lehetőségeit gyarapítják. Az eddigi tapasztalatok szerint a legtöbb mobil eszközről kezdeményezett tranzakció más csatornákban végződik.

Miller és Wang véleményét megerősíti az a felmérés is, amelyet 200 európai vállalat bevonásával készített a Datamonitor. Ebből kiderül, hogy vállalatok 54 százaléka is elsősorban marketing és ügyfélszolgálati eszköznek tekinti a mobil csatornát. A Datamonitor adataiból az is kiderül, hogy országonként jelentős eltérések lehetnek e területen. Míg például a német vállalatoknál nagy az mobil megoldásoknak nagy szerepet szánnak az üzleti folyamatokban - különösen a dolgozók egymás közti
kommunikációjában - , a brit és spanyol cégek elsősorban az ügyfélszolgálati megoldásokban számítanak

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!